بی تردید این ضرب المثل معروف به گوشتان آشنا است؛ هیچ گاه یک کتاب را بر اساس جلد و ظاهرش قضاوت نکنید. اما انسان ها همیشه از عقل و خردشان پیروی نکرده و در بیشتر مواقع تصمیم هایی کاملاً احساسی می گیرند. بارها و بارها برایمان پیش آمده که کالا را فقط و فقط به خاطر بسته بندی زیبا و دلفریبش خریده ایم. در حقیقت 98 درصد از ما زیباترین و خاص ترین محصول درون قفسه فروشگاه را انتخاب می کنیم نه کالایی که بهترین خصوصیات و ویژگی ها را دارد، اینطور نیست؟ از نقطه نظر بازاریابی ارائه یک محصول خوب و باکیفیت در قالب یک بسته بندی نه چندان جذاب برایتان بسیار گران تر تمام می شود (چرا که چنین اشتباهی می تواند سقوط چشمگیر آمار فروش آن محصول را در پی داشته باشد) تا این که بخواهید یک طراح صنعتی خوش فکر را استخدام کنید تا یک بسته بندی چشم نواز برایتان خلق کند.

بسته بندی در هر شکل، اندازه، ماده و هر رنگی وجود دارد. این اولین برداشتی است که ما از یک محصول می کنیم و در عین حال نمایانگر کل برند است. بسته بندی یک محصول همانطور که میتواند قاتل برند شما باشد، میتواند با ظاهری جذاب، مد روز و خلاقانه خود را به راحتی به مصرف کننده نهایی بفروشد. به عبارتی دیگر در هنگام خرید حضوری آن چیزی که بیش از همه عوامل بر مخاطب تاثیر گذار است، لمس مستقیم محصول میباشد.

مقوله ی بسته بندی محصولات به قدری اهمیت یافته است که در سایت های اشتراک گذاری ویدئو مانند آپارات، یوتیوب و ... تولید محتوایی مبنی بر اصطلاح "Unboxing" تولید میشود و مخاطبان بسیار زیادی دارند.

از طرفی دیگر طراحی بسته بندی باید بگونه ای باشد که هفته ها یا ماه ها در قفسه خانه بماند و این مهم نیازمند طراحی هنرمندانه و البته کیفیت بالای مواد مورد استفاده در خلق پکیج محصول است. همچنین هر اطلاعاتی در مورد بسته بندی را میتوانید از مقاله بسته بندی چیست مطالعه نمایید.


خلاقانه ترین بسته بندی های جهان (ویدئو)


قبل از مشاهده تصاویر خلاقانه ترین بسته بندی ها چند نکته الهام بخش برای یک طراحی عالی را ذکر میکنیم:

  1. از خود محصول استفاده کنید!

تلفیق بسته بندی با خود محصول نشانگر توانایی عرضه شما و در عین حال قدرت بسته بندی شماست. برای الهام از این نوع بسته بندی میتوانید به تصویر شماره 3 (آدامس تریدنت)، شماره 8 (بالشتی عسلی) یا تصویر شماره 10 (نان پروتئینی) مراجعه کنید.

  1. استفاده از شعار یا تگ لاین جذاب

استفاده از تگ لاین ها در خاطر مخاطب میماند و تاثیر بسزایی در ناخودآگاه وی برای خرید مجدد محصول شما دارد. بعنوان مثال "پودر کیک رشد؛ به همین سادگی به همین خوشمزگی". الهام بگیرید و خلاق باشید.

  1. نبوغ در سادگی است.

طراحی شیک جعبه اپل

بعنوان مثال کمپانی اپل برای بسته بندی محصولات خود از تگ یک دست و ساده در عین حال بسیار جذاب استفاده میکند و همواره نیز به عنوان برندی لوکس با بسته بندی جذاب از آن یاد میشود.

  1. داستانی واقعی یا فانتزی در مورد برند خود بگویید!

بسته بندی قهوه ریو

برخی از بهترین و خلاقانه ترین بسته بندی ها داستانی فانتزی یا واقعی را روایت میکنند. بعنوان مثال برند معتبر "قهوه ریو" با استفاده از تمبر و مهر و موم های بین المللی قصد دارد به مخاطب نشان دهد دانه های قهوه مرغوب را از سراسر دنیا جمع آوری میکند.

  1. مثل جعبه مربع یا مستطیل نباشید!

بسته بندی صابون Lanna

بعنوان مثال برند Lanna Spa برای نشان دادن طبیعی بودن محصول خود، صابون ها را داخل بسته بندی مانند برگ به بازار عرضه میکند.

  1. خلاق، خلاق و خلاق باشید!

آبمیوه با بسته بندی عالی

شما تا به حال به استفاده از لبه های مثلثی شکل پاکت ها آبمیوه فکر نکردید؟ شرکت تولید کننده آبمیوه تصویر بالا با استفاده از کمی خلاقیت توانسته این لبه های بی مصرف را به دست و پای پنگوئن های خوشگل تبدیل کند.

  1. از طبیعت الهام بگیرید.

بسته بندی خلاقانه گلاب

تصویر بالا بسته بندی گلاب از شرکت BLK Rose است. این طرح بسیار زیبا را با گلاب های صادراتی یا مصرفی خودمان مقایسه کنید! بقول معروف این کجا و آن کجا! شاید محتویات گلاب های ایران بسیار مرغوب تر باشند، اما تاثیر بسته بندی باعث فروش بسیار بالای کالای حتی نامرغوب خواهد شد.

این مطلب در مورد طراحی وبسایت هم مصداق دارد چرا که در دنیای مدرن امروز ظواهر خیلی بیشتر از آنچه گمان می کنید، حائز اهمیت می باشد. پس بیایید نگاهی بیندازیم به زیباترین و موفق ترین طرح های بسته بندی و از این اسطوره های طراحی بسته بندی درس های مهمی بیاموزیم. (آپدیت 2021)

مطالعه مقاله روبرو به شما پیشنهاد میشود: چاپ آفست چیست؟

بسته بندی خلاقانه قند، شکر و نبات

طبق نظرات دوستان و همراهان، تصمیم گرفتیم طرح های بسته بندی خلاقانه قند و شکر را برای شما قرار دهیم. امیدواریم با الهام از این بسته بندی ها، صنعت بسته بندی کشور گامی رو به جلو بردارد.

بسته بندی خلاقانه قند و شکر

بسته بندی عالی قند و شکر

بسته بندی زیبای شکر و قند


بسته بندی خلاقانه ادویه

از ادویه جات در پخت و پز انواع غذاها استفاده می شود. افراد زیادی غذای دارای ادویه زیاد را دوست دارند. از غذای پرادویه، گرمی و احساس لذتی را می گیریم که با غذا ترکیب می شوند. در طراحی بسته بندی ادویه جات باید از تمام محتویات موجود در محصول  استفاده شود. ادویه ی ما ممکن است بهترین طعم را داشته باشد، اما اگر با طراحی خوب ساخته و بسته بندی نشود، به فروش چندان بالایی دست پیدا نمیکنیم. در صنعت ادویه جات نیز خلاقیت بسیاری وجود دارد! بله.
بسته بندی خلاقانه ادویه جات
بسته بندی ساده و خاص ادویه
بسته بندی خلاقانه ادویه جات

بسته بندی خلاقانه چای

وقت چای است! نوشیدن چای یکی از قدیمی ترین سنت های دنیای متمدن است. فرهنگ و آداب و رسوم از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است که اغلب با روش تهیه و مصرف چای، تعامل مردم با چای و زیبایی شناسی تعریف می شود. افزودن کمی خلاقیت به بسته بندی چای میتواند برند شما را پیشتاز از بقیه در بازاری یکنواخت تبدیل کند.

بسته بندی خلاقانه چای

بسته بندی خلاقانه چای

خلاقیت در بسته بندی چای

بسته بندی خلاقانه چایی tea


بسته بندی خلاقانه حبوبات

طی سالهای اخیر، بسته بندی خلاقانه حبوبات کم کم به بازار های ایران نیز راه یافتند. علی رقم تفکر سنتی که در مورد حبوبات و برنج وجود دارد. (کیسه ساده بسته بندی برنج عالی ایرانی) اگر از برند های خارجی عقب بیفتیم، بازار سالهای آینده در کشور های خارجی را از دست میدهیم. در زیر چند نمونه از خلاقیت در بسته بندی برنج و سایر حبوبات را می بینیم:

خلاقیت در بسته بندی حبوبات

بسته بندی خلاقانه برنج

بسته بندی خلاقانه ذرت و حبوبات


بسته بندی خلاقانه مواد شوینده

کمی خلاقیت در بسته بندی مواد شوینده، در میان رقبای خارجی و ایرانی میتواند برند شما را مطرح کرده و موجب افزایش فروش شما شود. پیش رو سه بسته بندی خلاقانه مواد شوینده را با شما در میان میگذاریم. شما برای بسته بندی پودر ماشینی و دستی، اسپری های پاک کننده سطوح و حتی مایع دسشویی از آنها استفاده کنید و فروش خود را افزایش دهید.

بسته بندی خلاقانه مواد شوینده

بسته بندی هوشمندانه مایع دسشویی

بسته بندی خلاقانه وایتکس


ایده بسته بندی لباس

ایده بسته بندی لباس

ایده بسته بندی شال و روسری

ایده بسته بندی شال

ایده بسته بندی روسری


بسته بندی های خلاقانه و زیبا (عمومی)

  1. بسته های تی بگ چای گلدفیش

چای بنوشید، هنگامی که درون فنجان ماهی گلدفیش در حال آماده سازی چای شماست.

بسته بندی خلاقانه تی بگ گلدفیش

2. پنیر پارمزان مدادی!

پنیر پارمزان همانقدر که خوشمزه است میتواند جذاب و خوشگل هم باشد. این بسته بندی را به عنوان Parmesan Pencils جزو بهترین بسته بندی های دنیا برای لبنیات یاد میکنند.

بسته بندی خلاقانه پنیر پارمزان

3. آدامس تریدنت

آدامس تریدنت، جزو آدامس های مطرح دنیاست و طراحی جالب این مدل بسته های آدامس تریدنت، بسیار مورد استقبال آقایان و بانوان قرار گرفته است. آقایان با سیبیل، بانوان با لب ها و دندان هایی درخشان، آدامس بجوند.

بسته بندی خلاقانه آدامس تریدنت

4. چای پروانه ای

پروانه ای برای نگه داشتن چای کیسه ای شما درون فنجان، چه عالی.

چای کیسه ای پروانه ای!

5. شکر (قند) پازلی

هنگام نوشیدن چایی کمی هم پازل بازی کنید! تصاویر کسل کننده و یکنواخت قند ها، باعث شده این شرکت تنوع و جذابیت بیشتری به محصول خود ببخشد.

بسته بندی خلاقانه قند و شکر

6. کاپ کیک داخل فر!

بجای اینکه کاپ کیک را از داخل کیسه در بیاورید، آن را مستقیما از فر بیرون بیاورید و میل کنید.

طراحی خلاقانه بسته بندی کیک

7. بسته بندی تخم مرغ Just Laid

تخم مرغ را مستقیما از آنجایی که بیرون میاید، در بیاورید! بسته بندی جالب و خنده دار این شرکت باعث افزایش فروش 350 درصدی این مدل از تخم مرغ هایش شد.

بسته بندی خلاقانه تخم مرغ

8. بالشتی عسلی Beehive Honey Squares

گاهی بسته بندی جذاب، باعث میشود شما فکر کنید محصول داخلش هم کیفیت بالایی دارد، شرکت honey squares با این ابتکار و خلاقیت، افزایش فروش خوبی را تجربه کرد و تصاویر این محصول نیز دست به دست بین کاربران فضای مجازی میگردد.

بسته بندی جذاب بالشتی عسلی

9. کوکی های Thelma

حس میل کردن کوکی داغ بلافاصله زمانی که از فر بیرون میاید، بسیار لذت بخش است.

کوکی Thelma's Cookies

10. نان سرشار از پروتئین Fit Buns

ساختن سیکس پک با نان خوردن! شعار جالب و جذابی که در بسته بندی این شرکت تولید نان با پروتئین بالا دیده میشود.

طراحی بسته بندی نان پروتئین دار

11. بسته بندی مدرن عسل

بسته بندی خلاقانه عسل بجای قوطی های شیشه ای ساده شاید کمی هزینه تولید را بالا ببرد، ولی قطعا احترام به درک و شعور مصرف کننده است.

بسته بندی خلاقانه عسل

12. کچاپ تک نفره دردناک Landmine Ketchup

این بسته بندی کمی خشن است ولی این دلیل نمیشود که خلاقانه نباشد! البته پیامی که دارد دردناک تر است.

بسته بندی فوق العاده کچاپ

13. نوشیدنی El Buscador Wine

در کنار نوشیدن کمی هم به تفکر و حل جدول بپردازید!

بسته بندی خلاقانه نوشیدنی

14. جوش ها رو بترکون!

جوش های روی بینی را بترکون تا جایزه آن قرص ویتامین باشه!

خلاقیت در بسته بندی قرص

15. جعبه تبلیغاتی لیپتون

هر جا میروید، ما را فراموش نکنید!

بگ تبلیغاتی لیپتون

16. بسته بندی خلاقانه و بی بدیل تولیدکننده کیک و کلوچه در ژاپن

یک ایده ناب برای بسته بندی کیک از یک طراح خوش ذوق ژاپنی. بنا به اظهارات یکی از کاربران اینترنت این عبارت بر روی بسته بندی درج شده است؛ نانی با طعم هندوانه. البته از دیدگاه ما این بیشتر شبیه به یک کیک یا کلوچه است تا نان. (طراح: link)

بسته بندی خلاقانه کیک

17. Note

انتخاب بسته بندی پلاستیکی برای مواد فاسد نشدنی هیچ گونه توجیهی ندارد و نیازی نیست برای بسته بندی چنین اقلامی از پلاستیک استفاده کرد. برای حل این مشکل، شرکت Cornnie Pant تصمیم گرفت، نگاهی واقع گرایانه به فاکتورهای مهم و اساسی بسته بندی لوازم الکترونیکی داشته باشد. با یک حرکت شاعرانه و کاربردی این ادعا را اثبات کرد؛ هر چه کمتر، بهتر! (طراح : Corinne Pant)

بسته بندی خلاقانه note

18. بسته بندی عسل برای Klein Constantia Farm

حتماً شما هم با تماشای این بسته بندی به یاد جعبه های چوبی سفید رنگی می افتید که در مزارع پرورش زنبور و تولید عسل به وفور به چشم می خورد. خطوط برجسته ای که شباهت بسیاری به چوب دارند، همه چیز را طبیعی تر جلوه می دهند. آرم طلایی برند Klein Constantia Farm هم بر روی جعبه نقش بسته و در بالای آن شکافی است که یک زنبور به زیبایی هر چه تمام در کنار آن قرار گرفته و می کوشد تا راهی به درون جعبه پیدا کند. وقتی بسته بندی سفید رنگ را باز می کنید، ظرف عسلی را می بینید که طراحی کاغذ درب پوش آن همچون کندوی عسل است. به علاوه درون جعبه زنبورهای کاغذی زیبایی دیده می شود که در نهایت ظرافت برش خورده اند و حس بی نظیری را به خریدار منتقل می کنند. (طراح: Terence Kitching at At Pace design and Communication)

بسته بندی خلاقانه عسل

19. اسپاگتی NYC

این بسته بندی را سال گذشته برای پروژه دانشگاهم طراحی کردم. استاد راهنما از ما خواسته بود برای یکی از 5 کالایی که بسته بندی کردنشان دشوار است، یک بسته بندی خلاقانه طراحی کنیم؛ تخم مرغ، گل رز، پودر کاستارد، اسپاگتی و سنگ مرمر. من اسپاگتی را انتخاب کردم. (طراح: Alex Creamer)

بسته بندی خلاقانه ماکارونی

20. کره! چه عالی!

در پیک نیک، کافه یا هواپیما به همراه نان کره های تک نفره ای سرو می شود که پس از استفاده آن را دور می اندازیم. اما من تصمیم گرفتم درب ظرف کره را به یک چاقوی چوبی کوچک تبدیل کنم و کار مالیدن کره بر روی نان را برای مصرف کنندگان سریع و راحت کنم. این کره ها در 4 طعم متفاوت عرضه می شوند و شما می توانید کره ای با طعم دلخواه خود را انتخاب کنید، درست مانند زمانی که بستنی فروشی می روید و بستنی مورد علاقه تان را سفارش می دهید. این ظرف یک کار عادی و هر روزه را سریع و راحت و در عین حال جالب و با مزه کرده است. (طراح: Yeongkeun)

بسته بندی خلاقانه کره

21. Scanwood

بزرگ ترین تولید کننده لوازم آشپزخانه چوبی در دانمارک که محصولات خود را به کشورهایی در سرتاسر اروپا و خاورمیانه می فروشد. تولیدکننده با ارائه این بسته بندی قصد دارد این نکته را به مصرف کنندگان گوشزد کند که محصولات این برند طی یک فرآیند کاملاً سازگار با محیط زیست تولید می شوند و تمام مواد به کار رفته در تولید این لوازم طبیعی می باشند. (طراح: Goodmorning Technology)

بسته بندی خلاقانه قاشق چوبی

22. Quick Fruit

این شرکت برای بسته بندی محصولاتش از یک ایده بکر و ناب الهام گرفته؛ بر روی درب این بسته بندی تصویر هسته میوه ای را مشاهده می کنید که به دو نیم شده و به شکل حرف Q برش خورده تا لوگوی ساده و بی آرایش این برند را در دل طراحی بسته بندی ها بگنجاند. خود بسته بندی هم به شکل فنجان است که قاشقی در کنار آن قرار گرفته تا مصرف کنندگان بتوانند بی هیچ زحمتی از خوردن این دسر خوشمزه لذت ببرند. (طراح: Marcel Buerkle )

بسته بندی خلاقانه کیوی

23. Guggle Bum

یک بسته بندی جالب و بامزه برای آدامس بادکنکی. یک بسته بندی دو لایه و بسیار جذاب؛ با برداشتن لایه بیرونی جعبه با تصویر یک آدم عبوس و بداخلاق مواجه می شوید که به طرز دلنشینی دوست داشتنی است. (طراح: jjaaakk design)

بسته بندی خلاقانه ادامس

24. Gloji Juice

بطری این آبمیوه ها ظاهری عجیب و غریب داشته و به شکل لامپ طراحی شده تا به مخاطبین بفهماند که این نوشیدنی ها انرژی زا است. (طراح: link)

بسته بندی خلاقانه بطری اب میوه

25. Medicom Pharma

غذاهای سنگین را هدف بگیرید. طراح با این بسته بندی به مصرف کنندگان نشان می دهد که این قرص های گیاهی با تمام قدرت به کمک سیستم گوارش آن ها می آید تا بتوانند غذاهای سنگین را به خوبی هضم کنند. (طراحی شده توسط موسسه تبلیغاتی BBDO از آلمان)

بسته بندی خلاقانه جعبه قرص

26. Saliami Postmodern CD

این سی دی ها برای یک آلبوم موسیقی با نام Saliami Postmodern طراحی و تولید شده است. سی دی به شکل یک سالامی طراحی شده و این گونه به نظر می رسد که شما آن را از قصابی محل تهیه کرده اید! (طراح: Mother Eleganza)

بسته بندی خلاقانه سی دی

27. تی شرت های Hersod:

برند Hersod سری جدید تی شرت های خود را درون یک بسته بندی ساده و در عین حال متفاوت و متمایز عرضه داشت. این بسته بندی ذهن شما را به بازی می گیرد و به نظر می رسد که شما یک ماده غذایی خریداری کرده اید نه تی شرت! از همه جالب تر این که تی شرت ها در قفسه مواد غذایی سوپرمارکت ها به فروش می رسد. به عنوان نمونه، شما برای خرید تی شرتی با طرح گوشت که درون استیروفوم بسته بندی شده باید به بخش گوشت فروشی سوپر مارکت مراجعه کنید. این تی شرت ها به شیوه ای حلاقانه و منحصر به فرد بسته بندی شده و تمامی نگاه ها را به سوی خود جلب می کنند تا تجربه ای متفاوت و طنزآلود در ذهن مشتریان حک شود. از سوی دیگر مشتریان می توانند بی درنگ کالای این برند را بشناسند و در نتیجه آوازه شان دهان به دهان می چرخد. (طراح: Prompt Design)

بسته بندی خلاقانه تیشرت

28. Break Fast

همان طور که از نامش پیدا است، این برند غلات مخصوص صبحانه تولید می کند. این بسته بندی حاوی مقدار مناسبی از غلات صبحانه به همراه نمک و شکر اضافی است. شما می توانید این بسته بندی را خیلی سریع باز کرده و محتویات آن را درون یک کاسه خالی کنید (واژه انگلیسی Break Fast از دو لغت Break (به معنای باز کردن) و Fast (به معنای سریع) تشکیل شده است) و درون کاسه را با آب پر کنید و درون مایکروفر بگذارید و ظرف مدت چند ثانیه یک صبحانه گرم و خوشمزه برای خود درست کنید. البته این غلات را می توان به همراه شیر و سرد میل کنید. تولیدکننده قصد داشته با این طراحی مشتریان جدیدی را هدف بگیرد که علاقه چندانی به خوردن صبحانه نداشته، مدام در تکاپویند و فرصت کافی ندارند و به این بهانه می خواهند مهم ترین وعده غذایی را از برنامه روزانه شان حذف کنند. سریع بازش کن و صبحانه ات را بخور! (طراح: Niklas Hessman)

بسته بندی خلاقانه break fast

29. جعبه کفش Gortz 17

مؤسسه تبلیغاتی Kempertrautmann برای افزایش رقم فروش کفش شیک و مدرنی که توانسته بود محبوبیت چشمگیری به دست آورد، تصمیم گرفت یک بسته بندی جدید، زیبا و کاربردی طراحی کند و با این کار حجم فروش این کفش ها را به نقطه اوج خود رساند. (طراح: Kempertrautmann)

بسته بندی خلاقانه جعبه کفش

30. Kleenex

یک طراح حرفه ای و خوش فکر تصمیم گرفت، زیبا، جذاب، حیرت انگیز، جدید و متفاوت و در عین حال ساده بودن را در قالب یک طراحی ارائه دهد و اطلاعات غیرضروری و به دردنخور را از روی آن پاک کند. برند نام آشنا و خوش آوازه Kleenex تمامی این ویژگی ها را در دل طراحی بسته بندی سری تابستانی محصولات خود جا داده است. این بسته بندی نمادی ستودنی از بلوغ فکری طراح است که تصمیم گرفته مصرف کنندگان را با اطلاعات بی فایده بمباران نکند.(طراح: Hiroko Sanders)

بسته بندی خلاقانه جعبه دستمال

31. بسته بندی tPod Tea

بی تردید شما هم به هنگام استفاده از چای کیسه ای با این مشکل مواجه شده اید که چای کیسه ای ناگهان درون فنجان فرو می رود. یک طراحی خلاقانه که به شما کمک می کند تا چای کیسه ای درون فنجان غرق نشود. (طراح: Elisabeth Soos)

بسته بندی خلاقانه تی بگ

32. کبریت Ford Ranger Extreme

کفی این تریلی بیرون می آید و کبریت ها نمایان می شود. (مؤسسه تبلیغاتی: JWT از کوالالامپور مالزی)

بسته بندی خلاقانه کبرین

  1. بسته بندی جذاب دیگری از جعبه و چوب کبریت

برند کوکشی با طراحی بسیار زیبای سر کبریت ها به شکل های سگ، فرد خندان، جوجه طلایی و ... توانسته در بهترین بسته بندی های دنیا جایی برای خود دست و پا کند.

بسته بندی جذاب کبریت

  1. عطر مردانه و زنانه Zen

این عطر ویژه با الهام از طبیعت و شکل درخت بامبو طراحی بی نظیری را القا میکند. اخیرا نیز برندی ایرانی اقدام به کپی برداری از این طراحی کرده است و در قالب بسته بندی کرم مرطوب کننده به بازار عرضه کرده است.

طراحی خلاقانه ادکلن Zen

  1. آبمیوه پرتقال 100 درصد طبیعی!!

اگر شما ادعا دارید که آبمیوه شرکت شما 100 درصد طبیعی است، پس چرا در بسته بندی به شکل پر های پرتقال نیست؟؟

بسته بندی عالی آب پرتغال

  1. بسته بندی جذاب روغن زیتون طبیعی

اگر روغن زیتون شما 100 درصد طبیعی است، چرا درون دانه های زیتون طراحی نشده باشد؟؟

طراحی فوق العاده روغن زیتون

  1. باز هم بسته بندی عالی از آبمیوه طبیعی به رنگ طبیعت

بسته بندی جذاب آب میوه

  1. سیگار حتی لوکس، آماده کشتن شماست!

طراحی بسته سیگاری به شکل تابوت شاید در ذهن افراد غیرسیگاری باعث عدم فروش محصول شود، ولی به طرز عجیبی برای افرادی که استعمال دخانیات میکنند، جذاب است.

بسته بندی تابوتی سیگار

  1. طراحی خلاقانه و ساده بطری

بعد از لذت نوشیدن، با عینک بطری ما عکس های جذابی بگیرید!!

طراحی خلاقانه بطری

  1. بسته بندی جذاب آب میوه طبیعی

بسته بندی آب میوه طبیعی

خلاقیت در هر زمینه می تواند جذاب باشد. استفاده از بسته بندی جذاب در آب میوه فروشی ها می تواند با ترغیب مصرف کنندگان به اشتراک گذاری تصاویر نوشیدنی های خود در شبکه های اجتماعی، مشتریان را تبدیل به رسانه کند.

  1. بسته بندی جذاب ماکارونی و پاستا

بسته بندی جذاب ماکارونی و پاستا

این ایده نشان می دهد که در صنعت تولید ماکارونی هم می توان با خلاقیت کار کرد و متمایز شد.

  1. بطری شیر فضایی!

بطری شیر فضایی!

جلب توجه در بازاری که همه یک شکل هستند می تواند به فروش و جلب توجه کمک زیادی بکند. این بطری شیر را فضایی ها می خواهند ببرند، پس شما زودتر بخوریدش!

  1. ارگانیک تر از این؟

این بسته بندی تخم مرغ بسیار راحت و با استفاده از پوشال و کاه و یونجه ساخته شده است. بدون آسیب به محیط زیست و کاملا ارگانیک!

  1. کنسرو ماهی ساردین با نهایت خلاقیت!

کنسرو ماهی ساردین با نهایت خلاقیت!

ایده استفاده از طنز برای جذب مصرف کننده همواره با استقبال رو به رو بوده است. در بازار یک شکل کنسرو تن ماهی، متفاوت باشید!

  1. راستگو ترین بسته بندی شکلات!

بسته بندی خلاقانه شکلات

در این بسته بندی بر اساس سایز شکلات، میزان کالری آن مشخص شده تا علاوه بر خوشمزگی، نشان بدهد حواسش به بدن شما هم هست.

  1. شیرموز واقعی واقعی!

بسته بندی خلاقانه شیرموز

  1. بسته بندی ساده و شیک پرتقال ارگانیک!

ایده بسته بندی پرتغال ارگانیک

  1. بسته بندی خلاقانه تخمه آفتابگردان

بسته بندی خلاقانه تخمه آفتابگردان

  1. بسته بندی خلاقانه چوب شور!

بسته بندی خلاقانه چوب شور

  1. بسته بندی جذاب پاستیل!

بسته بندی جالب پاستیل

  1. بسته بندی خنده دار و البته ترسناک سوسیس

بسته بندی جالب سوسیس

  1. بسته بندی خلاقانه پودر کتکت (درخواستی)

از طرح های زیر می توانید برای بسته بندی محصولاتی مانند غلات یا پودر کتلت ایده بگیرید.

ایده بسته بندی پودر کتلت

بسته بندی غلات

  1. بسته بندی خلاقانه مربا و مارمالاد (درخواستی)

برخی مواقع بسته بندی یک محصول می تواند تفاوت را در هنگام فروش رقم بزند.

بسته بندی خلاقانه مربای توت فرنگی

بسته بندی خلاقانه مربا

        54. بسته بندی کاربردی چسب! (درخواستی)

گاهی اوقات کاربردی بودن یک بسته بندی بیش از اندازه برای مشتریان جذاب است.

بسته بندی خلاقانه چسب

   55. بسته بندی جذاب لامپ های کم مصرف

این لامپ های جذاب از همان نگاه اول کم مصرف بودنشان را فریاد می‌زنند!

بسته بندی خلاقانه لامپ

     56. شامپوی صرفه جو

این شامپو حفظ آب و اسراف نکردن آن را خیلی واضح بیان می‌کند. "زمانی که از من استفاده می‌کنی آب را ببند". واقعا تاثیر گذار است!

بسته بندی خلاقانه شامپو

   57. نوشیدنی دو منظوره

چه کسی گفته نمی‌شود با بطری نوشیدنی انرژی زا ورزش کرد؟!

بسته بندی خلاقانه بطری نوشیدنی

   58. سنجاب گردو خوار!

شاید بتوانید به این سنجاب دوست داشتنی کمک کنید گردوهایش را بخورد!

بسته بندی خلاقانه گردو

   59. قرص باهوش!

همیشه هم لازم نیست در اینترنت سرچ کنید که قرص چه کاربردی دارد! این قرص کاربردش را فریاد می‌زند

بسته بندی خلاقانه دارو

   60. قد بکشید!

از این واضح تر نمی‌شد نشان داد با این قرص قدتان بلندتر خواهد شد!

بسته بندی خلاقانه داروی افزایش قد

بسته بندی خلاقانه لوازم تحریر (درخواستی)

  1. مداد رنگی با جاش!

    این جعبه مداد رنگی پس از باز شدن به جامدادی های جذاب تبدیل می‌شود!

    بسته بندی خلاقانه مداد رنگی

  2. تراش

    این تراش های جذاب مخصوص دانش آموزان شیطون و بازیگوش است!تراش های جذاب

  3. پاک کن های خوشمزه

    شاید شما هم در کودکی پاک کن هایتان را می‌جویدید، در این صورت خوشحالیم که با این پاک کن های وسوسه کننده دیرتر آشنا می‌شوید!

    بسته بندی پاک کن

  4. مداد شمعی هیولا

    بسته بندی خلاقانه مداد شمعی

شما نیز میتوانید ایده های خلاقانه خود را برای چاپ انواع لیبل و سفارش هولوگرام در اختیار سیناپک قرار دهید تا در اسرع وقت و با کیفیت بسیار بالا چاپ شده ایده خودتان را داشته باشید.


سوالات متداول

  1. بسته بندی ساده بهتر است یا خلاقانه؟

خلاقیت در بسته بندی، باعث میشود برند شما از سایر محصولات در فروشگاه ها متمایز شود، در شبکه های اجتماعی غوغا کند و مورد توجه بسیاری از مردم شود. به قول معروف همرنگ شدن با جماعت در بسته بندی اصلا به صلاح نیست!

  1. آیا در ادویه، حبوبات، چای و سایر کالاهای اساسی میتوانیم از خلاقیت در بسته بندی استفاده کنیم؟

بله. چرا که نه! هر چقدر بسته بندی شما متمایز تر باشد، امکان فروش کالای شما نیز بیشتر میشود. برای این مورد نیز چند نمونه از این بسته بندی ها در این مقاله آورده شده است.

  1. بهترین شرکت چاپ و بسته بندی کدام است؟

معیار های بسیار زیادی برای انتخاب بهترین شرکت بسته بندی وجود دارد. ولی به اختصار هر شرکتی ایده طراحی خلاقانه تری دارد، سابقه بیشتر و نمونه کار های متعددی داشته باشد، میتواند مورد اعتماد قرار گیرد.

4.8/5 - (22 امتیاز)