ساخت جعبه کادویی در خانه

اولین چیزی که هنگام دادن هدیه ای ارزشمند به مخاطب شما اهمیت دارد، شکل جعبه کادویی جذاب آن است. جدای از اینکه هدیه و کادویی که میدهید چه باشد، جعبه کادویی آن نمایانگر اهمیت شما برای شخص مقابل است. حال برخی از افراد از جعبه های آماده استفاده میکنند و آنها را سفارش میدهند. در این مطلب بطور کامل به شما آموزش ساخت جعبه کادویی به همراه چندین ایده جذاب را میدهیم.


چرا ساخت جعبه کادویی

ساخت جعبه کادویی باعث میشود دست شما در طراحی و شکل دادن به جعبه باز باشد و آن را سفارشی سازی کنید. واقعا وقتی شما میتوانید به راحتی و زیبایی آن ها را در خانه درست کنید، چرا باید هزینه های زیاد برای خرید جعبه کادویی گران بدهید؟ نکته بعدی میزان زمان و تلاشی است که شما روی ساخت جعبه کادویی میگذارید که مستقیما نشان دهنده عشق و علاقه شما به شخص مقابل است. اگر تولدی در پیش دارید و نمی دانید چه چیزی برای داخل جعبه بخرید، مقاله کادو تولد می تواند ایده های خاص عالی به شما بدهد.


ویدئو ساخت جعبه کادو


ساخت جعبه کادویی در منزل

وقتی نوبت هدیه دادن به افرادی که دوستشان داریم میرسد، مطمئناً شما هم میدانید که ساختن یک جعبه کادویی زیبا در منزل به نسبت خرید جعبه کادو از مغازه برای شخصی که برایمان مهم است چقدر شگفت انگیز است. مطمئناً همه ما میدانیم چهره دوستان و خانواده هنگام باز کردن جعبه کادویی که خودمان درست کردیم چقدر کیف میدهد!! اگر اخیراً به فکر ساختن جعبه کادویی ساده و زیبا هستید، مطالعه و عمل به این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.

مطالعه مقاله روبرو به شما پیشنهاد میشود: هولوگرام چیست؟


آموزش جعبه زیبا با کاغذ کادو

ساخت جعبه کادو در منزل

موارد مورد نیاز:

  • مداد
  • خط کش
  • قیچی تیز یا کاتر
  • مقوای طرح دار یا کاغذ کادوی ضخیم

مرحله 1- کاغذ کادو را بصورت مربعی برش بدهید.

تا کردن کاغذ کادو برای جعبه کادو

برای ساخت جعبه، ما به دو قطعه مربعی نیاز داریم. برای اینکه قطعه پایینی و بالایی متناسب با هم و به اصطلاح چفت شوند، مربع دیگر (درب جعبه) باید حدود 2 سانتی متر از مربع اصلی (جعبه) کوچکتر باشد. اگر کاغذ کادوی شما مربع نیست، از خط کش برای اندازه گیری یک مربع استفاده کنید، سپس با مداد علامت گذاری کنید و با قیچی یا کاتر آن را برش دهید. (منبع)

مرحله 2- مربع ها را مطابق با الگوی زیر تا کنید.

الگوی ساخت جعبه کادویی

مرحله 3- کاغذ کادو را بصورت یک الماس تا کنید.

تا کردن الگو برای ساخت جعبه

با شروع از یک گوشه، آن را تا روی چین های جدید در مرکز قرار دهید تا یک مثلث کوچک ایجاد کند و آن لبه را به خوبی تا کنید. این روند را در سه گوشه باقیمانده نیز تکرار کنید. این کار را برای کاغذ دوم (کوچکتر) نیز تکرار کنید.

مرحله 4- شروع قسمت اصلی کار!

الگوی ساخت جعبه کادویی

الگو را 45 درجه بچرخانید تا یک مربع بشود. لبه بالایی آن را به سمت پایین و در مرکز که همه گوشه ها به هم می رسند تا کنید. سپس لبه پایین را تا کنید تا در وسط قرار گیرد ، آن را خوب تا بزنید و بالا و پایین را باز کنید تا به مربع قبلی خود برگردیم. (این کار برای ایجاد خط تا نیاز است.) این کار را برای کاغذ دوم نیز تکرار کنید.

مرحله 5- کاغذ مربعی خود را به مستطیل تبدیل کنید.

آموزش ساخت جعبه کادویی فانتزی

مانند شکل، مربع بالا را به سمت بیرون باز کنید تا صاف شود و با مثلث پایین این عمل را تکرار کنید. حالا هر دو لبه چپ و راست را از وسط تا کرده و خوب خط تا بندازید. این کار را برای کاغذ دوم نیز تکرار کنید.

مرحله 6- طرح خود را مانند L تا بزنید.

الگو ساخت جعبه کادویی در منزل

اکنون ما آماده هستیم تا جعبه خود را بسازیم! چند تا وجود دارد که به صورت افقی روی کاغذ قرار دارد، از چین سوم تا کنید تا مانند حرف L انگلیسی شود. آن را در چین سوم صاف کنید و خوب فشار دهید تا لبه بهتری به دست آید. این کار را برای کاغذ دوم نیز تکرار کنید.

مرحله 7- انتهای کار و ساخت درب جعبه

آموزش جعبه کادو مستطیلی بزرگ

اکنون میتوانید مانند تصویر بالا همان عمل را برای مربع بزرگتر انجام دهید تا درب جعبه کادویی شما نیز ساخته شود.

تبریک میگوییم، میتوانید از جعبه کادوی خلاقانه خود لذت ببرید:

جعبه کادو خلاقانه


روش بستن پاپیون جعبه کادو (تصویری)

روش بستن پاپیون جعبه کادو


آموزش ساخت جعبه کادویی جذاب مرحله به مرحله

آموزش ساخت جعبه کادویی 1

  1. مانند الگوی شماره 1 کار را با ساخت الگوی یک هشت ضلعی آغاز کنید. توجه کنید دو ضلع این تصویر بزرگتر از سایر اضلاع هستند و اضلاع بزرگ دارای نیم دایره ای میباشند.
  2. در این قسمت مشاهده می کنید که لوازم ضروری برای ساخت این جعبه کادویی: قیچی، چسب و کاتر است، با همین سادگی.
  3. الگو را همانطور که دراورده اید روی مقوای مورد نظر پیاده کنید و طرحی که دوست دارید را بصورت همان نیم دایره ها برش داده و روی کار بچسبانید.
  4. در مرحله آخر نیز قسمت 3/1 بالای نیم دایره ها را تا وسط برش میدهیم تا برای بسته شدن در جعبه کادویی مناسب و شکیل باشد و در انتها نیز با یک روبان کار را تمام میکنیم.

آموزش طراحی و ساخت جعبه کادو با طرح قدیمی و جالب

آموزش ساخت جعبه کادویی جالب

  1. برای این طراحی زیبا به 4 عدد مقوا ساده و خط کش و چسب و کاتر نیاز داریم. همین.
  2. با فاصله های مساوی مقوا ها را تا میکنیم و با رنگ قهوه ای سوخته به رد خط های آن میتوانیم طرح قدیمی تری به آن بدهیم. این کار را برای 4 عدد مقوا انجام میدهیم.
  3. سپس 4 مقوای تا شده را به هم نزدیک کرده و مانند شکل به هم میچسبانیم.
  4. خب تا اینجا طرح کتاب وسط خالی درآمده است، تنها کاری که باید بکنیم این است که طرح جلد کتابی قدیمی را به آن یچسبانیم و کادوی خود را داخل آن قرار دهیم و به عشقمان تقدیم کنید.

ساخت جعبه کادویی به روش تاکو!

ایده طراحی و ساخت سبد گل تزئینی

  1. شما میتوانید با طراحی و ساخت جعبه کادویی سبد گل، آن را به عزیزانتان هدیه دهید.
  2. ابتدا شابلون دایره ای را روی مقوای ضخیم بکشید و دو قطر موازی روی آن بکشید و تا کنید.
  3. برای دسته سبد گل هم میتوانید از دو ریسه طلایی استفاده کنید و با چسب حرارتی آن ها را بچسبانید.

آموزش ساخت جعبه کادو مقوایی ساده گرد

ساخت جعبه مقوایی استوانه ای ساده

  1. برای کفه کار شما نیاز به برش دو یا سه عدد مقوا به شکل دایره ای هستید.
  2. بنا به ارتفاع جعبه کادویی استوانه ای، مقوا را برش زده و بصورت رول شده دور کفه کار بپیچید و چسب بزنید.
  3. برای درب جعبه استوانه ای هم دقیقا همان کار را با حجمی کوچک تر و قطری بزرگتر (بخاطر اینکه در جعبه روی کار قرار میگیرد.) درست کنید.

آموزش جعبه کادویی خلاقانه برای کودکان (منبع)

آموزش ساخت جعبه کادویی فانتزی برای کودکان

  1. شما نیاز به 20 برش از مقواهای رنگی به شکل مستطیل طولانی دارید.
  2. برشی دایره ای از یک مقوا بزنید و به عنوان کفه کار از آن استفاده کنید و این قطعات رنگی مستطیلی را از ته به آن بچسبانید و سر دیگر آن را با پانچ سوراخ کنید و از داخل آن ریسه یا نخ رنگی را رد کنید.
  3. در مرحله آخر نیز با نخ رنگی این قطعات را جمع کنید.

ایده ساخت جعبه کادویی کشویی

ساخت جعبه کادویی کشویی

  1. موارد مورد نیاز: چسب، خط کش و 4 مقوای رنگی و 1 سفید
  2. مانند شکل روی مقوای سفید رنگ که پایه کار است، به فاصله 10 در 10 سانتی متر مربعی بکشید و اطراف آن با فاصله 1 و 1.5 سانتی متر خط کشی کنید، برش دهید و طرحی مکعب مانند از آن در بیاورید.
  3. مقوای رنگی را با چسب و سایز های قبلی به شکل مکعب تو خالی درآورده و بصورت کشویی روی جعبه اصلی بکشید. جعبه کادویی ما آماده است.

اموزش ساخت جعبه کادوی چشم نواز با وسایل ساده

آموزش ساخت جعبه کادویی مخروطی

جعبه کادویی جذاب و ساده

ساخت جعبه کادویی رنگی

جعبه کادوی هویجی فانتزی

جعبه فانتزی هویجی

نمونه هایی از طراحی جعبه کادویی خلاقانه را با هم مرور کردیم، اگر شما نیز مواردی در این مورد دیده اید یا شابلون های جعبه کادویی میشناسید میتوانید در بخش کامنت ها ما را هم در جریان بگذارید. سیناپکینگ قوی ترین مجتمع چاپی تهران در زمینه تولید و سفارش جعبه مقوایی و کادویی بسیار حرفه ای است و شما میتوانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید. این مطلب آپدیت میشود.

مطالعه مقاله روبرو به شما پیشنهاد میشود: برچسب PVC

سوالات متداول پیرامون آموزش جعبه کادو

  1. ساخت جعبه کادو کودکانه چگونه است؟

ساخت جعبه کادو کودکانه متناسب با روحیه شاد کودکان در این آموزش نیز مورد بررسی قرار گرفته است. شما با استفاده از این الگو ها میتوانید جعبه های زیبایی را برای کودکان خود درست کنید.

  1. برای خرید وسایل مربوط به درست کردن جعبه کادو به کجا مراجعه کنیم؟

اکثر خرازی ها وسایل کاملی مانند مقوای رنگی، سوزن، پارچه های مختلف و … را دارند و میتوانید از این مراکز وسایل اولیه ساخت جعبه کادویی را تهیه کنید.

  1. ویدئو ساخت جعبه کادویی هم در این مقاله وجود دارد؟

بله، در این مقاله سعی شده تمامی نکات به همراه تصاویر و ویدئو بصورت جامع و کامل در اختیار شما قرار بگیرد تا بتوانید براحتی آن را در خانه درست کنید.

3.2/5 - (4 امتیاز)