چاپ برچسب ضد آب یا waterproof بخصوص برای مشاغل تولیدی که محصولات آنها در تماس مستقیم با آب و یا محیط مرطوب هستند، به کار میرود. در این مقاله به بررسی دلایل ضد آب بودن این برچسب ها، انواع آنها و کاربرد های لیبل ضد آب خواهیم پرداخت.

علاوه بر ظاهر یک محصول که اهمیت بسزایی در فروش و بازاریابی آن دارد، انواع لیبل نقش مهمی در نحوه بسته بندی و درج مشخصات روی کالا دارند. استفاده از لیبل های ضد آب مانند لیبل شیشه ای، میتواند علاوه بر حفاظت کامل از محصول در برابر شرایط محیطی، جلوه و زیبایی خوبی به بسته بندی کالای شما دهد.


برچسب ضد آب چیست؟

برچسب ضد آب چیست؟

برای اینکه برچسبی ضد آب باشد، به معنای واقعی کلمه باید مواد سازنده، چسب و جوهر مورد استفاده بتوانند در مقابل آب و یا هر گونه رطوبت مقاومت کنند. روکش PVC، وینیل و BOPP از جمله مرسوم ترین موادی هستند که برای چاپ لیبل ضد آب مورد استفاده قرار میگیرند.

استفاده از چسب های قوی ضد آب برای ساخت این دست از لیبل ها بسیار مهم است؛ چراکه لیبل ضدآب باید محکم به سطح چسبانیده شود و حتی با غوطه وری در آب نیز تغییر شکل ندهد. از نظر مواد سازنده لیبل مانند جوهر نیز روکش اضافی دارد که باعث افزایش سرعت خشک شدن روی سطح میشود و دیگر با رطوبت و آب جوهر پخش نمیشود.

مزایای استفاده از لیبل ضد آب

  • واضح ترین فایده استفاده از این دست برچسب ها، ضد آب بودن آن و مقاومت بالای این برچسب در مقابل رطوبت و شرایط نامطلوب آب و هوایی است.
  • چاپ لیبل ضد آب اگر با کیفیت مطلوب صورت پذیرد، در برابر پارگی و خوردگی مقاومت مناسبی دارد. لیبل های متالایز و برچسب pvc جزو لیبل های ضد آب بسیار مقاوم هستند.
  • این برچسب ها توانایی چاپ با کیفیت لوگو و مشخصات نوشتاری را دارند و در انواع طرح های مختلف قابل تولید هستند.
  • با توجه به استاندارد های ساخت و چاپ برچسب ضد آب، این لیبل قابلیت تحمل طیف گسترده ای از دما را دارد.
  • این لیبل ها دوام بسیار بالایی دارند.
  • در برچسب های ضد آب، از چسب با درجه اطمینان بالا استفاده میشود.

کاربرد های لیبل ضد آب

کاربرد های لیبل ضد آب

  • صنایع غذایی و نوشیدنی

برچسب ضد آب در صنایعی که محصولات مرتبط به مواد غذایی و نوشیدنی دارند بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. نوع لیبلی که برای این صنایع مورد نیاز است باید در برابر پاک کردن عمدی اطلاعات، آسیب های احتمالی و لکه برداشتن مقاوم باشد و چه لیبلی برای این کار بهتر از لیبل ضد آب؟

  • استفاده روزمره

اگر مانند من بر روی شیشه مواد غذایی، ادویه و ... برچسب میزنید و یا از برچسب ها برای درج اطلاعات مهم استفاده می کنید، استفاده از برچسب ضد آب با دوام بالا اطلاعات مهم شما را بدون درصدی آسیب دیدگی نگه میدارد.

  • محصولات مراقبتی که با رطوبت در ارتباط هستند.

محصولات آرایشی و بهداشتی که بصورت مستقیم با رطوبت در ارتباط هستند مانند شامپو، لوسیون، صابون مایع و ... باید از لیبل های ضد آب روی بسته بندی خود استفاده کنند.

  • تجهیزات برقی

لوازم برقی و وسایل مکانیکی که عمدتا با آلودگی و رطوبت سروکار دارند باید با استفاده از برچسب ضد آب ایمن شوند. همچنین اگر به دنبال برچسبی با طرح خاص برای چسبانیدن روی خودرو خود هستید، برای جلوگیری از خراب نشدن طی زمان باید از لیبل ضد آب استفاده کنید.


انواع برچسب با قابلیت چاپ ضد آب

  • لیبل شیشه ای

برچسب شیشه ای که به نوعی اصلی ترین لیبل برای صنایع غذایی و نوشیدنی حساب میشود، روی کالا هایی به کار میرود که نیاز است داخل و محتویات آن دیده شود. این لیبل کاملا ضد آب بوده و چسبندگی بالایی دارد. مجتمع سیناپکینگ، یکی از بهترین چاپخانه ها برای چاپ لیبل شیشه ای در ایران است.

  • برچسب pvc

لیبل pvc با پوششی از ماده پلی وینیل کلراید ساخته میشود و خاصیت ضد آب فوق العاده ای دارد. این دست لیبل ها بر خلاف لیبل کاغذی مقاومت بسیار خوبی در برابر آب خوردگی، پاره شدن و حتی سایش طی مدت زمان طولانی دارند.

  • لیبل متالایز

برچسب متالایز یا فویلی به سبب ساختار آلومینیوم مانند آن که در انواع مات و براق چاپ میشود کاملا ضد آب است. از لیبل متالایز ضد آب بخصوص برای نوشیدنی های غیر الکلی تولیدی بسیار استفاده میشود. این برچسب کاملا ضد خش بوده و با ظاهر فلزی درخشان میتواند زیبایی منحصر به فردی به بسته بندی محصولات بدهد.


قیمت و چاپ برچسب ضد آب

مجتمع چاپی سینا پویش زرفام یکی از قدیمی ترین و بهترین مجتمع های چاپی برای سفارش انواع لیبل امنیتی و صنعتی در ایران است. ین مجتمع با سابقه بیش از 20 سال آماده دریافت و ارائه تمامی خدمات چاپی به شما عزیزان است. از طریق لینک های زیر میتوانید برای دریافت قیمت و سفارش برچسب ضد آب اقدام نمایید:


با ما تماس بگیرید.


در واتس اپ گفتگو کنیم.

Rate this post