اگر نگران امنیت کالای بسته بندی شده خود هنگام حمل و نقل هستید، میتوانید به تهیه برچسب امنیتی فکر کنید. در صورتی که صاحب کسب و کار هستید و قصد تامین امنیت محصولات تولیدی شرکت را دارید، میتوانید از برچسب هولوگرام استفاده کنید.


برچسب امنیتی چیست؟

لیبل امنیتی چیست؟

برچسب امنیتی، لیبلی تقریبا همه کاره، مقرون به صرفه و با کیفیت است که استفاده از آن در تمامی مشاغل تقریبا جا افتاده است. برچسب امنیتی در واقع با هدف دوگانه مورد استفاده قرار میگیرد:

  • بسته بندی و مهر و موم کارتن ها
  • ایمن سازی و تامین امنیت کالا

در این مقاله به توضیح کاملی در مورد برچسب امنیتی، انواع آن، مزایا و معایب هر یک میپردازیم.


مزایای استفاده از لیبل امنیتی

  • ابزاری همه کاره و مقرون به صرفه
  • قابل استفاده برای انواع کالا ها، از اسناد گرفته تا جعبه و کارتن
  • تامین امنیت و جلوگیری از سرقت یا جعل کالا: اگر شخصی بخواهد برچسب را بکند، علامتی مانند VOID یا اثری از برچسب روی کارتن میماند.
  • تامین ضمانت و جلوگیری از دستکاری کالا: شرکت هایی که محصولات خود را اجاره میدهند یا برای آنها گارانتی تعیین میکنند، از لیبل امنیتی برای جلوگیری از دستکاری محصول توسط افراد غیر متخصص استفاده میکنند.
  • مدیریت اموال: از برچسب های امنیتی در ردگیری اموال استفاده فراوان میشود. یک برچسب اموال میتواند شامل بارکد، نام شرکت، کد محصول و ... باشد.

موارد استفاده از برچسب امنیتی

کاربرد های برچسب امنیتی

  1. دسته بندی اسناد مهم

بسیاری از سازمان ها با اسناد حساسی سروکار دارند که از جمله آنها میتوان به اطلاعات محرمانه مشتریان یا استراتژی های آینده شرکت اشاره کرد. بهترین راه برای تامین ایمنی اسناد و مدارک شرکت، استفاده از برچسب امنیتی روی پوشه ها میباشد.

  1. تامین امنیت هواپیما

یکی دیگر از مناطق بسیار مهم، کابین هواپیماست. حفظ یک محیط امن برای خدمه و مسافران بسیار حائز اهمیت است. برچسب های امنیتی ابزاری قدرتمند برای جلوگیری از دسترسی به نقاط غیر مجاز و ایجاد محیطی امن هستند.

  1. جلوگیری از دسترسی به ماشین

با چسبانیدن لیبل امنیتی بین درز درب خودرو (پلمپ) میتوان از ورود به درون ماشین جلوگیری کرد. از این نوع مهر و موم میتوان برای ماشین های تازه تولید شده و همچنین برای توقیف خودرو (اثبات عدم دسترسی به خودرو در توقیف) استفاده کرد.

  1. محصولات دارویی

تولید محصولات دارویی هم تجارتی نجات بخش است و هم خطری بسیار بالا دارد. لیبل زدن روی محصولات دارویی راهی مطمئن برای بررسی سالم بودن یا نبودن آنهاست. با وجود بازار سیاه و دارو های تقلبی فراوان، برچسب زدن روی محصولات برای تضمین اصالت کالا باید در تمامی محصولات دارویی رعایت شود.

  1. سخت افزار کامپیوتر ها

طبق قانون عمومی حفاظت از اطلاعات، اطلاعات الکترونیکی و قطعات کامپیوتری باید با لیبل امنیتی مورد حفاظت قرار بگیرند.

  1. حفاظت از صندوق های رای

این عمل هر چند سال یکبار رخ میدهد ولی امنیت و حراست از آرای مردمی بسیار مهم است. برای جلوگیری از تقلب و دستکاری آرای مردمی هنگام حمل و نقل و تا زمان شمارش آرا، درب صندوق ها با برچسب امنیتی مهر و موم میشود.


برچسب امنیتی چگونه کار میکند؟ (ویدئو)

هنگامی که شخصی سعی میکند لیبل امنیتی را بکند، برچسب بصورت تکه تکه از روی سطح برداشته میشود. اما باید توجه داشت که لیبل را باید روی سطحی تمیز بچسبانید و حدود 72 ساعت زمان میبرد تا لیبل در جای خود مستحکم شود. زمانی که شخصی بخواهد مانند ویدئوی زیر لیبل را بکند، کاملا ناامید میشود:


چه محصولاتی به برچسب امنیتی نیاز دارند؟

لیبل های امنیتی (هولوگرام) را میتوان برای کالاهای مهم که در معرض جعل و تقلب هستند استفاده کرد. از طرفی برای تامین امنیت و ردگیری اموال و وسایل هر شرکت، میتوان از برچسب امنیتی (asset label) استفاده نمود.


معرفی پرکاربرد ترین برچسب های امنیتی

برچسب اموال

اهمیت استفاده از لیبل اموال به جهت موارد زیر است:

  • شناسایی دارایی های شرکت را بسیار آسان میکند.
  • ایجاد هویت و تعلق اموال به سازمان شما
  • امکان ایجاد ممیزی روی وسایل را فراهم میاورد.
  • از ایجاد سردرگمی برای مدیریت دارایی جلوگیری میکند.

هولوگرام امنیتی

استفاده از هولوگرام برای جلوگیری از جعل و کپی محصولات بسیار شناخته شده است. در وسایل روزمره که همه با آنها در ارتباط هستیم نیز ردپای هولوگرام وجود دارد. از هولوگرام امنیتی برای تامین اصالت در پاسپورت، گواهینامه، کارت اعتباری، اسناد رسمی و ... استفاده فراوان میشود. اگر اطلاعات بیشتری در مورد انواع هولوگرام میخواهید بدانید، میتوانید مقاله هولوگرام چیست را مطالعه نمایید.

لیبل وید (VOID label)

برچسب وید یا VOID (باطل شونده) عموما برای گارانتی و تامین امنیت محصولات استفاده میشود. برچسب وید ضد دستکاری است و در انواع مختلفی مانند برچسب وید اثر گذار، بدون اثر و با اثر جزئی تولید و عرضه میشود. این لیبل امنیتی دارای دو لایه است که در صورت هر گونه دستکاری یا تلاش برای جابجایی، لایه رویی برداشته شود و زیر آن عبارت VOID یا باطل شده نمایش داده میشود.

برچسب گچی

برچسب گچی هم از آن دسته لیبل های امنیتی خود تخریب است به گونه ای که با هر دستکاری، به صورت یکجا کنده نمیشود و حتما به چندین تکه تبدیل میشوند. برای مشاهده توضیحات کامل، ویژگی ها و نحوه سفارش این برچسب امنیتی، به مقاله برچسب گچی مراجعه کنید.

لیبل اسکرچ

پوشش اسکرچ را شاید بار ها هنگام تلاش برای مشاهده یک کد شارژ از روی تیکت مشاهده کرده باشید. لیبل های امنیتی اسکرچ معمولا برای حفاظت از کد و اطلاعات شخصی ساخته میشوند. (بطور کلی محتوایی که نباید دیده شود.) بعد از خراشیدن لایه رویی لیبل اسکرچ، فرد میتواند محتوای زیر آن را مشاهده کند.

برچسب RFID

اگر با تگ RFID آشنایی ندارید، مطالعه مقاله لیبل RFID به شما توصیه میشود. سامانه بازشناسی با امواج رادیویی اگر روی یک لیبل زده شود، (عموما برای ردیابی و تامین امنیت پوشاک) میتوان اطلاعات کاملی از مکان کالا، مشخصات کامل محصول و ... را دریافت کرد.

برچسب پلمپ

برچسب پلمپ شاید آشناترین لیبل امنیتی باشد که به نوعی فارسی سازی شده برچسب وید است.

برای دریافت مشاوره و سفارش هر برچسب می توانید با کارشناسان ما در مجتمع چاپی تماس گرفته و از مشاوره رایگان استفاده کنید.👇


با ما تماس بگیرید.


در واتس اپ گفتگو کنیم.


سوالات متداول پیرامون "برچسب امنیتی چیست"

  1. برچسب امنیتی چه کارکردی دارد؟

اصلی ترین دلیل استفاده از لیبل امنیتی، حفاظت از محصول، اطلاعات یا هر چیزی است که نباید توسط افراد بدون صلاحیت خوانده یا دستکاری شود.

  1. انواع برچسب امنیتی کدام اند؟

لیبل های امنیتی فراوانی در سطح جهان تولید و عرضه میشوند که از جمله مهم ترین آنها میتوان به هولوگرام امنیتی، برچسب وید، لیبل پلمپ، برچسب گچی و ... اشاره کرد.

  1. مرکز اصلی چاپ سفارشات لیبل های امنیتی در ایران کجاست؟

مجتمع چاپی سیناپکینگ با بیش از 20 سال سابقه فعالیت درخشان در زمینه چاپ لیبل های صنعتی و امنیتی، مجری اصلی طراحی و تولید نواع برچسب های امنیتی است. برای مشاوره با شماره 5 رقمی 34278 با پیش شماره تهران تماس بگیرید.

Rate this post