تولید جعبه مقوایی گرچه در حالت ایده‎آل برای تولید جعبه مقوایی از مواد بازیافتی و خود جعبه های مقوایی بازیافت شده استفاده می‎شود. ولی در ابتدای امر، سفر خود را از درخت شروع می‎کند. درخت‎هایی که دارای چوب نرم‎تری هستند، مانند نخل و صنوبر، به دلیل اینکه فیبرهای بلندتری دارند، به استحکام بیشتر محصول نهایی کمک می‎کنند.

در مرحله بعدی مواد بازیافتی پالپ‎های چوبی با مواد شیمیایی مانند سولفات سدیم ترکیب شده تا مقوا، مقاومت بیشتری پیدا کند.

تولید جعبه مقوایی

بعد از خشک شدن پالپ‎ها، نوبت به ساختن خود مقوا می‎رسد. پالپ‎های چوبی خشک شده بر روی غلطک قرار می‎گیرند و تکان داده می‎شوند. هر چه شدت این تکان‎ها بیشتر باشد، مقوای بدست آمده دارای استحکام بالاتری است و تکان دادن کمتر هم برای جعبه‎هایی که نیاز به استحکام زیادی ندارند مناسب است.

حالا که مقوا تولید شده نوبت به مرحله برش می‎رسد. برش بر مبنای نیازمندی‎های جعبه تولیدشده می‎باشد. در این مرحله از ماشین‎‎های برش برنامه‎ریزی شده استفاده می‎شود. وقتی جعبه اولیه تولید شد، ممکن است نیاز به برش‎هایی داشته باشد که دستگاه برش ممکن است قادر به انجام دادن آن نباشد. در این مواقع از دستگاه پیرایشگر استفاده می‎شود.

مرحله آخر سر هم کردن می‎باشد. جعبه مقوایی می باشد سر هم کردن بستگی به نیازمندی‎های خود جعبه دارد. منگنه کردن مناسب مشتری‎هایی است که بسته هایشان را سریعاً می‎خواهند. بهتر است جعبه‎هایی که در آن نوار به کار رفته، هر موقع که به آن نیاز است تولید شود؛ و برای جعبه‎های ضخیم‎تر از چسب زدن و دوخت استفاده می‎شود

Rate this post