فروش محصولات تقلبی روز به روز در حال افزایش است. تحقیقات شرکت Incorpo نشان می دهد، 69 درصد مصرف کنندگان انگلیسی از فروشگاه های آنلاین کالاهای تقلبی خریداری کرده اند، در حالی که گمان می کردند این محصولات اصل می باشند. بر اساس گزارش OCED (سازمان تعاون و توسعه اقتصادی) در سال 2016 ارزش کالاهای تقلبی و جعلی ، در حدود 590 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

سیر صعودی فروش و ساخت کالاهای تقلبی حاکی از آن است که تولید کنندگان کالاهای تقلبی توانسته اند به تکنیک های هوشمندانه ای دست یابند و محصولات خود را بسیار شبیه به نمونه های اصلی تولید کنند. با این اوصاف راه هایی برای مبارزه با این جعل و تقلب وجود دارد و باید تا جای ممکن ویژگی های امنیتی محصولات را بالا برد و استفاده از هولوگرام ها یکی از این روش ها می باشد.

تولید کالاهای تقلبی جرمی است که قربانی ندارد؟

بسیاری از کسانی که اقدام به ساخت هولوگرام جعلی و فروش کالاهای تقلبی می کنند، کار خود را جرم نمی دادند و معتقدند در این میان کسی قربانی نمی شود. اما در واقع این کار قربانیان بسیاری دارد؛ کسانی که ندانسته به جای محصولات اصل، کالای تقلبی می خرند و شرکتی که محصولاتش قربانی کپی کاری تولیدکنندگان متقلب شده است.

کالاهای تقلبی عموماً بسیار بی کیفیت هستند و بر خلاف محصولات اصلی از هیچ یک از فرآیندهای بازرسی ایمنی و سلامت کالا عبور نمی کنند. بسته به نوع محصول که کپی برداری شده، این احتمال وجود دارد که سلامت و ایمنی مصرف کنندگان را به خطر بیندازد. 

چگونه می توانید با کمک هولوگرام ها از محصولات خود محافظت کنید؟

استفاده از هولوگرام برای محافظت از محصول یک روش اثبات شده و مؤثر برای مبارزه با جعل و تقلب محسوب می شود، چرا که کپی کردن هولوگرام ها کار بی نهایت دشواری است.مراحل ساخت هولوگرام به روایت تصویر
به فرآیند تولید هولوگرام، هولوگرافی گفته می شود، یک تکنیک هولوگرافیک که نور ساطع شده از یک جسم را ثبت و ضبط می کند و سپس آن را به صورت سه بعدی به نمایش می گذارد.
مراحل تولید و چاپ هولوگرام بسیار پیچیده است.بدین صورت که ابتدا اشعه لیزر را از یک جسم عبور می دهند.
سپس نور لیزر را با استفاده از یک آینه به دو نیم تقسیم می کنند. نیمی از اشعه های لیزر توسط آینه به جسم بر می گردند و بر روی یک صفحه فوتوگرافیک منعکس می شوند.
سایر اشعه های لیزر نیز با کمک یک آینه دیگر بر روی همان صفحه فوتوگرافیک منعکس می شوند تا در نهایت هولوگرام تولید شود.

روند تولید هولوگرام ها از لحاظ تکنیکی به شدت چالش برانگیز است و به مهارت و تخصص بالا و تجهیزات پیشرفته نیاز دارد. از سوی دیگر هر روز تکنیک ها و مواد جدیدی وارد عرصه تولید هولوگرام می شود تا کپی یا جعل کردن آن ها دشوارتر از هر زمان دیگری شود.

آیا میتوان هولوگرام جعلی ساخت؟

پاسخ به این سوال کاملا واضح است. خیر

هولوگرام های امنیتی دارای فاکتور های بسیار دقیق و پیچیده به همراه کدگذاری های یکتا هستند که به خاطر تحمیل هزینه سنگین به جعل کنندگان، صرفه اقتصادی نداشته و عملا امکان جعل و کپی برداری از هولوگرام را صفر میکند.

برای چه منظور می توان از هولوگرام استفاده کرد؟

هولوگرام ها بسیار متنوع بوده و می توان در طیف وسیعی از صنایع آن ها را به کار گرفت، که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره داشت؛

  • سیستم بانکی و مالی
  • لوازم الکترونیک
  • تکنولوژی
  • کفش و پوشاک
  • مواد غذایی و آشامیدنی
  • لوازم التحریر
  • نشر و چاپ
  • صنایع صوتی 
  • زیورآلات و جواهرات
  • اتوماسیون
  • مواد شیمیایی

بیش از 30 سال است که به صنایع مختلف کمک می کنیم تا با استفاده از هولوگرام هایی کاملاً اختصاصی به جنگ جعل و تقلب بروند. با ما در تماس باشید تا به شما بگوییم هولوگرام ها چگونه می توانند از محصولات شما در برابر جعل و تقلب سودجویان محافظت کنند. 

همچنین می توانید از طریق مطالعه مقاله لیست قیمت هولوگرام، هزینه ای که باید برای این لیبل بپردازید را محاسبه کنید.

Rate this post