پی وی سی (PVC) چیست؟

ابعاد لیبل پی وی سی براق 6

پلی وینیل کلراید یا به اختصار PVC ماده ای انعطاف پذیر، مقاوم در برابر حرارت و ضربه است. برچسب یا لیبل PVC نیز از این قاعده مستثنی نیست و به خاطر مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و شرایط بد آب و هوایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به هر حال عنصر اصلی استفاده شده در لیبل های پی وی سی، در واقع همان پلاستیک است که از طریق روش های کشش و افزودن مواد مختلف مقاوم تر از حد معمول میشود.


برای اطلاع از قیمت و سفارش برچسب پی وی سی، با شماره روبرو تماس بگیرید: 02134278


پیشنهاد به مطالعه بیشتر: انواع برچسب


تاریخچه ساخت PVC

پلی وینیل کلراید اولین بار در قرن 18 میلادی ساخته شد. تولید PVC به دلیل ارزان بودن و ساخت به صرفه، به سرعت محبوبیت خاصی پیدا کرد و در بسیاری از صنایع از جمله ساخت و ساز، مبلمان، خودرو، قطعات الکترونیکی و ... مورد استفاده قرار گرفت. کاربرد جهانی ماده PVC در میان مواد مصنوعی در اروپا و آسیا رتبه دو را دارد. اصلی ترین استفاده از ماده پی وی سی، در لیبل PVC، کیف پی وی سی و انواع دمپایی است.

انواع PVC

انواع پی وی سی در بازار به دو بخش PVC نرم و سخت تقسیم بندی میشود. پی وی سی نرم در بازار حدود 30 درصد فراوانی دارد و نوع سخت آن حدود 70 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

از پی وی سی نرم معمولا در سقف و کف ساختمان استفاده میکنند. تمایل کم به خم شدن و همچنین ذخیره سازی دشوار از جمله عواملی هستند که استفاده از لیبل PVC نرم را محدود میکند.

برچسب PVC سخت دارای انعطاف پذیری مطلوب، قالب گیری ساده تر، غیر سمی و دارای طول عمر بالاتری است؛ به همین دلیل دارای ارزش کاربری بیشتری است. از این نوع لیبل در صنعت بسته بندی بسیار استفاده میشود.


انواع برچسب PVC

انواع برچسب PVC

  • لیبل PVC رنگی (با قابلیت چاپ بصورت رول و شیت)
  • برچسب PVC سفید (با قابلیت چاپ بصورت رول و شیت)

ویژگی های برچسب PVC

  • انعطاف پذیری مطلوب
  • قابلیت مقاومت در برابر حرارت حتی بالای 70 درجه
  • دارای جذابیت بالاتر نسبت به لیبل پشت چسب دار
  • قابلیت سفارشی سازی 100 درصدی
  • قدرت چسبندگی بسیار بالا و خاصیت الاستیک
  • توانایی مقاومت بالا در برابر آب و سایر مایعات
  • طول عمر بالا و مقاومت در برابر سایش نسبت به لیبل کاغذی
  • حفظ ساختار و رنگ
  • قابلیت استفاده در صنعت خودرو سازی، اقلام الکترونیکی، در و پنجره و پوشاک

پی وی سی پایه ای ایده آل برای برچسب های چاپی با کیفیت بالا و با دوام است. در حالی که برچسب ها می توانند از طیف گسترده ای از مواد ساخته شوند، اما در مورد دوام، مقاومت در برابر آب و شرایط بد محیطی، هیچ چیز جای برچسب PVC پی وی سی را نمی گیرد. برچسب های چاپ شده روی PVC بسیار زیبا به نظر می رسند و بدون توجه به اینکه در کجا قرار گرفته اند، مدت زیادی دوام می آورند. (منبع)


 قیمت چاپ برچسب PVC

قیمت چاپ برچسب و لیبل PVC بسیار بسته به تعداد مورد نیاز، الزام به برشی خاص، چاپ رنگی یا تک رنگ، مات یا براق، سایز و ابعاد برچسب پی وی سی است. مجتمع چاپی سیناپکینگ با دارا بودن تجهیزات پیشرفته و متخصصین حرفه ای در زمینه تولید و چاپ لیبل PVC با سابقه ای درخشان در خدمت شما عزیزان است. شما میتوانید هم اکنون با کارشناسان متخصص ما در مرکز بهارستان تماس و مشاوره رایگان دریافت کنید.


سوالات متداول پیرامون برچسب pvc

  1. برچسب pvc چیست؟

PVC پایه ای ایده آل برای برچسب های چاپی با کیفیت بالا و با دوام است. به همین دلیل استفاده از آن در برچسب، سبب میشود دوام و مقاومت لیبل بسیار بالا برود.

  1. ویژگی های برچسب پی وی سی کدامند؟

از جمله ویژگی های لیبل پی وی سی میتوان به مقاومت بالا در برابر رطوبت، دما و شرایط محیطی بد اشاره کرد. به علاوه این ویژگی ها، نباید از خاصیت انعطاف پذیری و حفظ رنگ طی مدت استفاده، گذشت.

  1. بهترین چاپخانه برای چاپ برچسب PVC کدام است؟

مجتمع چاپی سیناپکینگ با سابقه بیش از 20 ساله در امر چاپ انواع لیبل امنیتی، یکی از بهترین چاپخانه های ایران در زمینه تولید برچسب پی وی سی است. برای مشاهده نمونه کار ها، میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.

4.3/5 - (6 امتیاز)