سموم یکی از مواردی هستند که همواره در موقعیت های صنعتی مختلفی کاربرد داشته اند. امروزه یکی از پرمصرف ترین کاربردهای سم، در کشاورزی و باغبانی است و برندهای مختلف تولید سموم، به دنبال این هستند که بتوانند در میان کشاورزان و باغبانان مطرح شده و به فروش خوبی دست پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چاپ لیبل سم آشنا کنیم و بیشتر با روش ها و مزایای طراحی برچسب سم آشنا شویم. با ما همراه باشید.

لیبل (برچسب) سم چیست؟

لیبل سم، برچسبی حاوی اطلاعات مورد نیاز شامل تاریخ تولید سم، ترکیبات موجود در سم، آدرس شرکت تولید کننده و قیمت می‌باشد که روی بسته بندی سم چسبانده می‌شود. البته اگر دقت کرده باشید معمولا عکسایی که نشان دهنده خطر (مانند جمجمه) باشد هم، جهت هشدار برای افرادی که دقت کافی ندارند روی لیبل سم قرار می‌گیرد.

بسته بندی سم چگونه باید باشد؟

قبل از اینکه راجع به مزایا و دلایل چاپ برچسب سم توضیحات بیشتری ارائه دهیم، لازم می‌دانیم نکاتی در رابطه با بسته بندی سم بیان کنیم. توجه داشته باشید بسته بندی سم باید به گونه ای باشد که کمترین توجهی را جلب کند. در واقع بسته بندی سم هرچه زشت تر، بهتر! دلیل آن هم مشخص است؛ اگر بسته بندی سم جذاب و با رنگ های شاد باشد، ممکن است نظر کودکان را به خود جلب کند و تنها یک ناغافلی از کودک، کافی است که کودک آن را بخورد یا روی خودش بریزد که این اتفاق می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. بنابراین استفاده از رنگ های تیره، بطری های معمولی و درب های محکم الزامی است. البته علاوه بر جذاب نبودن برای کودکان، سم نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد بنابراین بسته بندی باید مات باشد.

اهمیت چاپ لیبل سم

چرا طراحی لیبل سم مهم است؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، برچسب سم حاوی اطلاعات ضروری برای مصرف کنندگان است. این اطلاعات باید به قدری کامل باشند که مصرف کننده با نگاه کردن به آن، کلیه اطلاعات مورد نیاز خودش را کسب کند. چنانچه محصول شما لیبل مناسبی نداشته باشد، بی شک مصرف کننده آن محصولی که اطلاعات کامل تری دارد را انتخاب خواهد نمود. همچنین شناخت مصرف کننده نیز حائز اهمیت است. برای مثال چنانچه سموم کشاورزی تولید می‌کنید، باید بدانید که عمده مشتریان شما، کشاورزان و باغبانان هستند، در نتیجه باید لیبل سم به طوری باشد که نحوه مصرف، میزان مصرف و خطرات و مضرات کاملا در آن مشهود و قابل مشاهده باشد.

همچنین بخوانید: انواع برچسب و کاربرد های آن ها

چاپ لیبل سم

یک بطری را تصور کنید که هیچ برچسبی روی آن درج نشده است! در این صورت استفاده از آن به هیچ عنوان عاقلانه نیست، حتی اگر آب معدنی باشد. با این وجود، باز هم عده ای مخصوصا کودکان ممکن است از آن استفاده کنند. حال که صحبت درباره سم می‌باشد، مشخص است اگر چاپ لیبل سم انجام نشود، ممکن است فاجعه ای رخ بدهد. از طرف دیگر، چاپ لیبل سم خوب باعث می‌شود برند شما به یک برند قابل اعتماد بدل شود و اگر شما شرکت خوبی باشید، این اعتماد هم برای خودتان خوب است، هم برای مصرف کنندگان و هم برای محیط زیست و طبیعت. البته انواع کاغذ وجود دارد که برای چاپ لیبل سم، معمولا از لیبل های پشت چسب دار استفاده می‌شود. حال که با چاپ لیبل سم بیشتر آشنا شدید، می‌توانید با انگیزه بیشتری به ادامه مقاله بپردازید.

طراحی لیبل سم

روی لیبل سم چه مواردی باید درج شود؟

در این قسمت قصد داریم تا شما را با اطلاعاتی که باید روی لیبل سم درج شود، بیشتر آشنا کنیم. لیبل سم نیز مانند لیبل دارویی نیازمند توجه به نکات حساسی است. پس این بخش مهم را از دست ندهید.

تاریخ تولید و انقضا

 اولین موردی که باید روی لیبل درج شود، تاریخ تولید و انقضای محصول است؛ هرچند که آخر هم متوجه نشدیم سمی که تاریخ انقضای آن بگذرد سمی تر می‌شود یا خاصیت خود را از دست می‌دهد!!! در هر صورت، این دو مورد جزو مهمترین اطلاعاتی هستند که باید روی برچسب سم دیده شوند.

ترکیبات

مشخصا مورد ضروری دیگری که باید روی لیبل سم درج شود، ترکیبات و میزان استفاده شده از هر یک از ترکیبات است. در واقع می‌توانید مطمئن باشید چنانچه ترکیبات سم را روی برچسب آن درج نکنید، مصرف کننده هیچ علاقه ای به خرید مجدد از برند شما نشان نخواهد داد. هرچند در ظاهر به نظر برسد که ترکیبات چندان مورد توجه نیستند اما کشاورزی را تصور کنید که برای 5 هکتار از زمین خود، قصد تهیه سم دارد. آیا این کشاورز هر سمی را بدون دانستن ترکیبات آن به محصولات خود وارد می‌کند؟ همچنین وجود ترکیبات برای گرفتن استاندارد و مجوز های لازم از وزارتخانه های مربوطه نیز الزامی است.

نحوه مصرف سم

هرچند معمولا نحوه مصرف روی کاتالوگ یا بروشور درج می‌شود اما ما به شما توصیه می‌کنیم حتما طریقه مصرف سم را روی لیبل آن نیز درج کنید. اینکار باعث می‌شود چنانچه کاتالوگ به هر دلیلی مانند گم کردن یا دور انداختن در دسترس مصرف کننده نبود، با مراجعه به لیبل محصول به این اطلاعات دست پیدا کند و چقدر هم افراد خوشحال خواهند شد که بدانند شما حواستان به این مورد نیز بوده است.

موارد مصرف

یکی دیگر از مواردی که بهتر است روی برچسب سم درج شود، موارد مصرف آن سم است. در واقع هرچه محصولاتی که آن سم برای آن ها مناسب است کامل تر به مشتری معرفی شود، قطعا هم برای خرید اول می‌تواند شما را در اولویت قرار دهد و هم برای خرید بعدی می‌تواند به شما به عنوان یک تولید کننده مشتری مدار حساب کند.

نکات چاپ لیبل سم

نکات هشدار دهنده

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید، درج علائم هشدار دهنده روی برچسب سم است؛ چرا که سموم تنها در دسترس افراد متخصص و حواس جمع نیست و ممکن است در دسترس افراد ناتوان و یا کودکان قرار بگیرد، برای همین باید علائمی که نشانگر خطر محصول شماست، روی لیبل درج شود.

استاندارد و مجوز های کسب شده

یکی دیگر از نکاتی که باید روی برچسب سم درج شود، استاندارد، تاییدیه و هرگونه مجوزی است که باید داشته باشید. این موارد به اعتماد مصرف کننده به شما بسیار کمک می‌کند.

همچنین بخوانید: انواع بسته بندی دارو

آدرس کارخانه

آدرس تولیدی شما، یکی از مواردی است که درج آن، باعث می‌شود مصرف کننده با خیال آسوده برند شما را انتخاب کند. در واقع آدرس، باعث می‌شود مشتری بفهمد با یک محصول سالم رو به روست و امکان تقلبی و فیک بودن آن کم است.

لیبل سم

قیمت و خرید لیبل سم

قیمت طراحی لیبل سم، به مواردی مختلفی مانند تعداد برچسب های مورد نیاز و کیفیت برچسب بستگی دارد. هنگام انتخاب شرکت طراحی لیبل نیز باید به نمونه کارهای آن شرکت توجه ویژه ای داشته باشید؛ چرا که نمونه کار مهمترین بخش انتخاب یک برند برای هر محصول و خدماتی است که نشان می‌دهد آن شرکت چقدر مورد توجه افراد دیگر بوده است. برای راحتی شما، در انتهای همین مقاله عکس نمونه کارهای لیبل سم سیناپکینگ قرار داده شده است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با چاپ لیبل سم و دلائل اهمیت آن آشنا کنیم. شرکت صنایع چاپ و بسته بندی سینا، با بیش از 20 سال تجربه، توانسته با چاپ انواع هولوگرام و برچسب جذاب و خلاقانه و همچنین چاپ برچسب اموال، همواره افتخار همکاری با بزرگترین برندهای ایرانی را داشته است. برای سفارش چاپ لیبل مورد نیاز خود، همین امروز با ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (36 امتیاز)