بر اساس عقیده دکتر پل داون رئیس انجمن بین المللی تولید کنندگان هولوگرم، این لیبل های محبوب علیرغم چالش های جهانی مختلف در سال 2023 نیز رشد خود را به طور فزاینده ای حفظ خواهند کرد. سیستم های احراز هویت، ردیابی و ضد جعلی که دارای هولوگرام هستند، با تلاش های بین المللی توسط دولت ها و سیستم های قانون گذاری و به جهت تقویت استراتژی های حفاظتی در سال جدید نیز ادامه پیدا می کند.

لزوم استفاده از هولوگرام

لزوم استفاده از هولوگرام

مواردی که نشان می دهد مبارزه علیه جعل و موارد تقلبی بیش از پیش باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد عبارتند از:

  • همه گیری کرونا و تقلب در واکسن های جعلی

همانطور که احتمالا می دانید، دوران پساکرونا همچنان با افزایش تعداد افراد کرونایی و مرگ و میر ادامه دارد و تنها راه مقابله با آن تزریق واکسن و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی است. یکی از نگرانی های مهم و قابل تامل مردم و سازمان های تامین کننده واکسن، وجود واکسن های تقلبی در بازار می باشد و به همین دلیل استراتژی های ضدجعل مانند هولوگرام گذاری در محموله های واکسن کرونا بسیار پر اهمیت شده است.

  • جلوگیری از جعل و تقلب در محصولات برند ها

اگر در مورد هولوگرام اطلاعات داشته باشید، احتمالا می دانید اصلی ترین دلیل استفاده شرکت ها و برند ها از آن، ماهیت ضد جعل این لیبل است. تظابق پذیری بالای این لیبل امنیتی با پیشرفت تکنولوژی مانند امکان چاپ هولوگرام با درج QR کد روی آن برای برقراری ارتباط راحت تر بین مشتریان و برند ها، اهمیت استفاده از آن برای برند ها را دوچندان کرده است.

  • واحد مالی کشور ها

امسال همچنین شاهد رشد مداوم در کاربردهای چاپ با امنیت بالا خواهیم بود زیرا به طور فزاینده‌ای، قابلیت‌های هولوگرافی در داخل چاپ استفاده می‌شوند. این امر چاپگرها را قادر می سازد تا فناوری های هولوگرافی پیشرفته را برای تولید و چاپ اسکناس های جدید به کار بگیرند.

  • تاثیرات روی دنیای سفر و گردشگری

رییس IHMA همچنین می گوید که صادر کنندگان مدارک شناسایی مانند کارت ملی، پاسپورت و … به طور مشابه از فناوری‌های نوری ترکیبی شامل هولوگرام برای محافظت در برابر تقلب استفاده می‌کنند. او اضافه کرد:

من انتظار دارم که روند استفاده از شخصی‌سازی رنگ و دستگاه‌های تصویر متغیر نوری برای محافظت از تصویر ثانویه در مدارک شناسایی، پاسپورت و ویزا در سال 2023 رایج تر می شود.

4.9/5 - (10 امتیاز)