تراکت چیست؟

وقتی که شما مالک یک کسب و کار هستید، یکی از مهم ترین فعالیت هایی که باید در نظر بگیرید، تبلیغ آن است. مهم نیست که در حال گسترش چه کسب و کاری هستید، همواره راه های ابتکاری برای تبلیغات وجود دارد که از جمله قدیمی ترین های آنها، چاپ تراکت تبلیغاتی است.

باید بدانیم که حتی در عصر دیجیتالی امروز هم برخی از انواع تبلیغات سنتی برای کسب و کار ها می تواند مفید باشد و از جمله آن ها میتوان به انواع تراکت تبلیغاتی یا بنر خلاقانه اشاره کرد. اما در ابتدا ببینیم که تراکت چیست؟

تراکت تبلیغاتی چیست؟

خیلی ها دیگر تراکت را دیده اند؛ در کف خیابان های شلوغ، چسبیده به دیوار و یا در دست رهگذران. تراکت برگه ای است عموما از جنس کاغذ که به طور گسترده توزیع می شود. قیمت مناسب چاپ تراکت تبلیغاتی این برگه ها را به راهکاری موثر و مقرون به صرفه برای بازاریابی تبدیل کرده است.

اما هدف اصلی از پخش تراکت چیست؟ خب مانند هر تاکتیک بازاریابی، پخش تراکت تبلیغاتی منجر به افزایش آگاهی جامعه هدف شما از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، می شود. بخصوص برای کسب و کار های محلی و افتتاحیه ها، تراکت می تواند در حد یک تبلیغ تلوزیونی بازدهی داشته باشد.

برای گرفتن بازدهی بیشتر در تراکت تبلیغاتی دو مورد زیر را در نظر بگیرید:

  • در طراحی تراکت خلاق باشید!

اگر می خواهید تراکت هایی چاپ کنید که واقعاً برای کسب و کار شما موثر باشد و از دیگران متمایز شوید، از انتخاب یک طراحی جسورانه نترسید. اگر خودتان زیاد سر رشته ای در طراحی ندارید، میتوانید از متخصصین طراحی بروشور و تراکت سینا پکینگ مشاوره رایگان دریافت کنید. (برای این کار فقط کافیست با شماره 5 رقمی 34278-021 تماس حاصل نمایید.

  • سایز را هم می توانید خلاقانه انتخاب کنید!

در کنار طراحی خلاقانه و جذاب، سایز را هم می توانید شخصی سازی کنید. اکثرا برای چاپ تراکت از سایز A5 استفاده می کنند اما شما می توانید تراکت تبلیغاتی را هم با سایز کوچک تر و هم بزرگ تر چاپ کنید. برای سفارش فوری تراکت اینجا را لمس کنید.


انواع تراکت

انواع تراکت تبلیغاتی

تراکت تبلیغاتی

چنین تراکت هایی حاوی اطلاعات مختصر با خواندن آسان هستند. توضیحات بیش از حد باعث می شود مخاطب شما در نگاه اول تراکت را نگیرد یا با مشاهده حجم اطلاعات زیاد از خواندن آن صرف نظر کند. روی تراکت علاوه بر مواردی مانند شماره تماس و آدرس که در کارت ویزیت هم هست، اطلاعات دیگری همچون محصولات موجود، خدمات ارائه شده، تخفیفات و اطلاعیه ها قابلیت چاپ را دارند.

تراکت تبلیغاتی در ابعاد مختلفی مانند A7، A6، A5، A4 و بر اساس جنس کاغذ گلاسه، تحریر، کرافت و الوان قابلیت چاپ دارد. علاوه بر این میتوان از قابلیت چاپ یک و دو رو و تمام رنگی یا سیاه سفید تراکت را چاپ کرد.


تفاوت بروشور و تراکت چیست؟

تفاوت بروشور و تراکت چیست؟

تراکت و بروشور با هم تفاوت هایی دارند که این دو را از هم متمایز می کند. از جمله اصلی ترین تفاوت های تراکت و بروشور عبارتند از:

  • تعداد صفحات و برگه ها

بروشور معمولا دارای چند برگه است که به شکلی خلاقانه تا شده اند، اما تراکت تک برگ است.

  • نوع محتوا

میزان درج محتوا در بروشور بسیار بیشتر از تراکت است. در بروشور ما می توانیم در مورد خدمات و محصولات اصلی خود با مخاطب حرف بزنیم اما در تراکت صرفا به اطلاعات مفید و مختصر، به همراه تصاویر جذاب بسنده می کنیم.

  • نحوه توزیع و جامعه هدف

هم تراکت و هم بروشور اقلام تبلیغات چاپی هستند که برای بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند. جامعه هدف بروشور مخاطبانی هستند که تمایل بیشتری به دریافت اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات ما دارند. از طرف دیگر مخاطبان تراکت اکثرا عام هستند و جامعه هدف تراکت عموما گسترده تر از بروشور است.


دلایل اصلی استفاده از تراکت چیست؟

دلایل اصلی استفاده از تراکت

  1. معرفی برند

استفاده از تراکت بخصوص هنگامی که در بازار کار تازه وارد هستید میتواند در شناخت و معرفی برند شما تاثیر مثبتی داشته باشد. پخش تراکت بخصوص برای کسب و کار های محلی نقش موثری در شناسایی برند شما در میان اهالی دارد.

  1. معرفی محصولات و خدمات جدید

استفاده از تراکت برای معرفی خدمات و محصولات جدید یکی از روش های مرسوم تبلیغات است. فراموش نکنید که مزایای استفاده از محصولات و خدمات خود را داخل محتوای تراکت بیاورید.

  1. هنگام تعطیلات تراکت های خود را پخش کنید.

از هر تعطیلات به عنوان فرصتی برای یادآوری آنچه عرضه می کنید به مردم استفاده کنید. جامعه هدف شما احتمالا در تعطیلات بیشتر به فکر هزینه کردن می افتند. رفتن به یک رستوران در آخر هفته، ثبت نام کلاس آموزشی یا ورزشی، دریافت خدمات کاشت ناخن یا حتی آرایشگاه اکثرا در تعطیلات اتفاق می افتد.

  1. دعوت به یک رویداد خاص

میزبانی یک رویداد (چه حضوری و چه آنلاین) نیاز به اطلاع رسانی دارد. مخاطبان هدف خود را از طریق ایمیل، تبلیغات آنلاین و یا پخش تراکت از وجود چنین رویدادی مطلع سازید.

  1. ارائه اطلاعات در مورد مشخصات تماس و راه های ارتباطی

برای رستوران ها، کافه ها و سالن های آرایشی، ارائه اطلاعاتی مانند شماره تماس، نقشه آدرس، سوشال مدیا و ... باعث می شود هنگام نیاز با شما تماس برقرار کنند.

  1. تبلیغ فرصت های تخفیفاتی

چه کسی دوست ندارد تخفیف دریافت کند؟ از تراکت برای معرفی فرصت های ویژه و تخفیفات با مدت محدود و یا با ارائه تراکت استفاده کنید. به عنوان مثال روی تراکت ذکر کنید با ارائه این تراکت از 15 درصد تخفیف ویژه بهره مند شود.


سفارش تراکت فوری و با طراحی جذاب

مجتمع چاپی سینا پکینگ به عنوان یکی از برترین مراکز چاپی ایران آماده ارائه خدمات چاپ تراکت در انواع مختلف است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

با ما تماس بگیرید.


در واتس اپ گفتگو کنیم.

Rate this post