هارد باکس چیست؟

هاردباکس حلقه

جعبه ی سخت که به اصطلاح انگلیسی آن به نام هارد باکس نیز شهرت یافته است، ترکیبی از مقوای سخت و روکشی از جنس کاغذ، چرم یا سایر تزئینات است که حس لوکس بودن و حفاظت تمام عیار را به محصول می دهد. جعبه های سخت یا هاردباکس، از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده و از لحاظ ساختار، حسی از اعتبار، تجمل و ظرافت را به شما منتقل می کند.

استفاده از هارد باکس برای جواهرات، وسایل الکترونیکی و یا گران قیمت ایده آل است. بسیاری از مصرف کنندگان هارد باکس را حتی مدت ها پس از خرید نگه داشته و مجددا مورد استفاده قرار می دهند. به این ترتیب با سفارش هارد باکس برای محصولات خود، میتوانید شناخت بلند مدتی از برند یا نام تجاری ایجاد کنید. یکی از شباهت های هارد باکس با هولوگرام نیز همین است: حفاظت تمام عیار محصول به همراه ایجاد اعتبار و ارزش برای آن. برای مشاهده مقاله جامع در مورد انواع و کاربرد های هولوگرام، به مقاله هولوگرام چیست مراجعه نمایید.


ویژگی های هارد باکس چیست؟

  • مقاومت و ماندگاری بسیار بالا نسبت به جعبه های مقوایی ساده هم از لحاظ مواد و هم ظاهر
  • محافظت و حفظ امنیت تمام عیار از محصول
  • امکان اضافه کردن طرح های مختلف، تصاویر و برجستگی های متعدد به جعبه سخت
  • حفظ و افزایش ماندگاری اسم برند نزد مشتریان
  • ایجاد تصور بهتر نسبت به محصول و کیفیت آن
  • جعبه ای با احساس لمس لذت بخش
  • امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه
  • ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب

نقش هارد باکس در بسته بندی های لوکس

جعبه سخت نسبت به سایر بسته بندی ها دارای برتری هایی از جمله ضخامت بالا و امکان سفارشی سازی است. همچنین نوع بسته بندی یک محصول، نشان از کیفیت آن دارد و استفاده از هارد باکس برای این منظور بهترین انتخاب است. (منبع)

ساختار یک هارد باکس (چگونگی ساخت و تولید)

نحوه تولید هارد باکس چیست

جعبه های سخت از دو قسمت اصلی تشکیل میشوند: جعبه مقوایی چند لایه و لایه ی بیرونی از جنس نئوپان. هنگام برش نئوپان میتوان چندین سوراخ داخل جعبه ایجاد نمود و داخل آن از آهنربا استفاده کرد. افزودن فضای مغناطیسی یکی از ویژگی های معمول در ساخت هارد باکس هاست که علاوه بر حس لوکس بودن تمام عیار، فضای امنیتی بسته را نیز بیشتر میکند.

دومین و حیاتی ترین مرحله از ساخت جعبه سخت، استفاده از کاغذ نازک و انعطاف پذیری است که برای مطابقت با نئوپان برش داده میشود. این کاغذ که مقدمات ظاهر زیبای جعبه سخت را فراهم میسازد، به داخل و خارج آن چسبانیده میشود و پس از آن هیچ نئوپانی قابل تشخیص نیست.

یکی دیگر از مزایای هارد باکس، استفاده از عناصر تجملی روی آن است که از انواع مغناطیسی، برجستگی های مختلف، اکلیل و یا سایر روش های برتر چاپی استفاده میشود. این فرایند ها به طور مرتب در حال تغییر هستند تا نیاز فزاینده مصرف کنندگان را پاسخگو باشد.


ویدئو ساخت هارد باکس (جعبه سخت)


کاربرد های هارد باکس چیست؟

استفاده از هارد باکس را تقریبا در هر صنعتی مشاهده میکنیم، برخی از صنایع پر استفاده:

  • شرکت های آرایشی و بهداشتی

مانند بسته بندی وسایل آرایشی لوکس، اکثریت این صنایع از هارد باکس کتابی استفاده میکنند و با این بسته بندی، علاوه بر حفاظت بیشتر، لوکس بودن محصول را به مخاطب تفهیم می کنند.

  • شرکت های بزرگ تولید کننده تلفن های همراه

اهمیت هاردباکس در این صنعت به حدی است که برای تایید اصالت محصول و تعلق آن به شما برای فروش باید اصل جعبه آن را همراه خود داشته باشید.

  • صنایع الکترونیکی و لوازم جانبی

دلیل اصلی استفاده از جعبه سخت در این محصولات، حفاظت در برابر عوامل تخریب کننده است. در این صنعت اغلب از نوع کشویی جعبه سخت استفاده میگردد.

  • بسته بندی ویژه مخصوص صادرات

یکی از اصلی ترین ضعف های تولید کنندگان ایرانی، ضعف در بسته بندی کالاست. بسته بندی زیبا و جذاب نشان دهنده کیفیت بالای کالای داخل آن است و صادر کنندگان عزیز باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

  • صنایع مواد غذایی و خوراکی
  • زیور آلات و صنایع کادویی

انواع هارد باکس (جعبه سخت)

هارد باکس تلسکوپی | Full telescoping

هارد باکس تلسکوپی

جعبه سخت تلسکوپی از دو قسمت جدا تشکیل شده است که همانند جعبه بسته بندی آیفون داخل همدیگر میشوند. برای ایجاد امنیت بیشتر معمولا داخل این جعبه ها را وکیوم یا خلا میکنند.

هارد باکس شیار دار | Neck and Shoulder

هارد باکس شیار دار

این جعبه سخت نیز همانند تصویر دارای لبه هایی برجسته است که قسمت بالایی جعبه با آن چفت می شود. بیشترین سفارش هارد باکس این مدل را شامل میشود.

تلسکوپی کشویی | Tray and Sleeve

هارد باکس کشویی

در این نوع بسته بندی مانند تصویر زیر قسمت داخلی مانند جعبه کبریت از پوشش اطراف خود جدا شده و بیرون می آید.

جعبه سیگاری | Cigar Box

هارد باکس جعبه سیگاری

طراحی این مدل از هاردباکس، سبکی کلاسیک و ساده دارد و از خاصیت لولایی استفاده میکند.

جعبه سخت کتابی | Book Box

چعبه سخت کتابی

این جعبه ساختار یافته جعبه سیگاری میباشد که هنگام باز و بسته کردن مانند صحافی کتاب عمل میکند و معمولا برای بسته بندی لوازم آرایشی لوکس، لباس و وسایل الکترونیکی استفاده میشود.


قیمت و نحوه سفارش هارد باکس

قیمت جعبه سخت به نحوه سفارشی سازی آن و مواد مصرفی داخل هارد باکس مرتبط است. برای سفارش و دریافت هارد باکسی ایده آل مطابق با خواسته های خود حتما از مشاوره رایگان کارشناسان ارشد ما در مجتمع چاپی سینا استفاده کنید. برای این منظور میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.


سوالات متداول در مورد "هارد باکس چیست"

  1. سفارش جعبه سخت چگونه است؟

ساخت و دریافت سفارش هارد باکس در مجتمع چاپی سیناپکینگ توسط دستگاه های پیشرفته (لترپرس و دایکات تمام اتومات) صورت میگیرد و میتوانید با اطمینان کامل جعبه سخت خود را سفارش دهید.

  1. تفاوت بین هارد باکس و جعبه مقوایی معمولی چیست؟

همانطور که از نام این جعبه مشخص است، اصلی ترین تفاوت، چند لایه بودن و محافظت بالا از محصول توسط هاردباکس است.

  1. قیمت هاردباکس چقدر است؟

فاکتور هایی از جمله سفارشی سازی جعبه و میزان ضخامت آن از عوامل اثرگذار روی قیمت این بسته بندی هستند. برای دریافت بهترین قیمت و مشاوره رایگان با شماره های 33118328-021  و 021-33118331 تماس بگیرید.

Rate this post