بروشور چیست؟

حتی با وجود پیشرفت های اخیر در حوزه بازاریابی دیجیتال، داشتن یک بروشور چاپی برای نمایش خدمات و محصولات یک الزام برای شرکت هاست. در این مقاله بعد از بررسی اینکه بروشور چیست، به برخی مزایای اصلی بروشور، انواع بروشور و کاربرد های این ابزار تبلیغاتی چاپی اشاره خواهیم کرد.

بروشور یکی از اقلام چاپی است که برای تبلیغات، آموزش و ارائه اطلاعات به مخاطبان هدف تولید و چاپ میشود. در بروشور اطلاعات مهمی مانند مزایا و ویژگی های اصلی هر محصول، توضیحات در مورد شرکت و تصاویر خلاقانه درج میشود تا مشتریان با یک نگاه کلی در مورد خدمت یا محصول اطلاعات لازم را کسب کنند.

چرا بروشور دارای اهمیت است؟

چه بروشورهای شرکت شما برای اهداف تبلیغاتی باشند و چه از بروشور به عنوان نقشه و راهنما استفاده میکنید، آنها پیام مهمی در مورد برند شما به مخاطبان می رسانند: شما حرفه ای هستید و به مخاطب خود احترام میگذارید.

  • بروشور، ابزاری راحت برای ارتباط

بروشور در مقایسه با کاتالوگ راحت تر در دست گرفته میشوند و مخاطب پسند تر هستند. وقتی بروشور شرکت خود را در اختیار مخاطب قرار میدهید، ممکن است بعدا آن را مورد مطالعه قرار دهد و ویژگی کوچکتر بودن بروشور نسبت به کاتالوگ، به پذیرش راحت تر توسط مخاطب هدف منجر میشود.

  • قیمت مناسب بروشور

یکی از مهم ترین دلایل اهمیت استفاده از بروشور، قیمت مناسب آن برای هر کسب و کاری است. بخصوص برای شرکت های تازه تاسیس و کوچک که قصد بازاریابی محدود دارند، بروشور بهترین ابزار بازاریابی است.

  • صرفه جویی در زمان

اگر برای شرکت خود بروشور سفارش دهید، میتوانید تمامی اطلاعات ارزشمند شرکت، محصول یا خدمات خود را درون آن بگنجانید و در زمان توضیح دادن مطالب، صرفه جویی کنید.

  • تاثیر گذاری بالا در ذهن مخاطب

یک بروشور با طراحی خوب در مقایسه با سایر اقلام بازاریابی، به دلیل ماهیت فیزیکی، آموزنده و تعاملی بودن با مخاطب، در جلب توجه آنها موفق تر است.


مزایای بروشور چیست؟

مزایای بروشور چیست؟

برخی مزایای اصلی بروشور عبارتند از:

  1. بروشور داستان شکل گرفتن برند شما را مطرح میکند:

بروشور یکی از مهم ترین نقاط ارتباط با مخاطبان هدف و ایجاد هویت برند در ذهن آنهاست. این ابزار تبلیغاتی چاپی به شما فرصت میدهد تا با روشی جذاب، خدمات و محصولات خود را به مشتریان هدف معرفی نمایید. در ابتدا یا انتهای بروشور معمولا توضیحاتی چون دلایل برتری بر رقبا، ارزش های برند، ماموریت شرکت شما و … را درج میکنند.

  1. تاثیرگذاری اولیه (first impression) عالی

در دنیای رقابتی امروز که بروشور هایی با طراحی زیبا وجود دارند، یک بروشور با طراحی نه چندان جذاب، تصور منفی از کسب و کار شما ایجاد می کند و این پیام را به مشتریان می دهد که محصول یا خدمت شما زیر سطح استاندارد هست. این درحالیست که بروشوری با طراحی دقیق و زیبا، حرفه ای بودن کسب و کار شما را به مشتری که برای اولین بار با محصول یا خدمت شما آشنا شده است، میرساند.

  1. تجربه ای به یاد ماندنی

اغلب مردم چیز هایی را وست دارند که بتوانند آن را لمس کنند و نگه دارند. با استفاده از تکنیک های به روز چاپ بروشور و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، میتوانید جذابیت بصری ملموس و به یاد ماندنی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

  1. تطبیق پذیری بروشور

شما میتوانید بعد از طراحی بروشور مد نظر خود، آن را بصورت pdf در سایت خود بارگذاری کنید و به مشتریان دیجیتالی هم محصولات خود را معرفی نمایید. علاوه بر این در جلساتی که با شرکت های دیگر دارید، میتوانید با ارائه بروشور در یک تبلت یا آی پد، تصویر حرفه ای از شرکت خود به جای بگذارید.

  1. مقرون به صرفه بودن

استفاده از بروشور های تبلیغاتی، از مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی برای شناسانیدن محصولات و خدمات شما به مشتریان هدف است. بر خلاف تبلیغات آنلاین که هر میزان بیشتر در رقابت باشید باید هزینه بیشتری کنید، قیمت سفارش بروشور در حجم بالا و بخصوص برای نمایشگاه ها بسیار مقرون به صرفه تر میشود. برای سفارش بروشور با بالاترین کیفیت به همراه چاپی عالی، لینک زیر را لمس کنید:

 

انواع بروشور از نظر کارکرد

انواع بروشور چاپی

بروشور ها را از منوی یک رستوران کوچک گرفته تا یک شرکت فناوری اطلاعات بزرگ دیده ایم. اما واقعا بروشور ها دارای چه اهدافی هستند که تا این حد محبوب میباشند؟

  1. بروشور معرفی و تبلیغاتی

بسیاری از افراد، هدف از ساخت بروشور را معرفی کسب و کار میدانند. گرچه این کارکرد برای بروشور هدف نهایی نیست، اما بروشور میتواند اطلاعات کاملی در مورد کسب و کار شما به مشتریان بدهد.

بروشور با هدف معرفی یا تبلیغاتی معمولا بروشور دو یا چند لتی است که قابلیت تاشو بودن دارد. با قرار دادن اطلاعات شرکت، محصولات و خدمات شما راهی برای تعامل با مشتریان خود ایجاد خواهید کرد که در نهایت باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

  1. بروشور با هدف ارائه اطلاعات

بروشورهای اطلاعاتی نیز بسته به محتوای موجود در آنها و مخاطبان شما می توانند به عنوان بروشور معرفی مورد استفاده قرار گیرند. این بروشورها برای نمایش اطلاعات دقیق درباره شرکت، محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، استفاده می شود. آنها می توانند به عنوان یک دستورالعمل آموزشی در یک بسته هدیه، اطلاعات یک ارائه خاص در طول جلسه، گزارشات مشتری و … مورد استفاده قرار بگیرند.

  1. بروشور با هدف نقشه

هر سازمانی که پذیرنده خاصی دارد مانند فرودگاه، موزه، نمایشگاه تخصصی و … میتواند از بروشور بعنوان نقشه ای تاشو برای مخاطبان خود بهره ببرد. در این بروشور ها با ارائه نقشه ای مشخص از یک زمین و اماکن موجود در آن، میتوان بازدید کنندگان را برای رسیدن به مقصود خود راهنمایی کرد.

  1. بروشور با هدف منو

اگر شرکت شما در دسته تامین کنندگان مواد غذایی مانند رستوران ها قرار میگیرد، استفاده از بروشور برای ارائه منوی غذایی بسیار کارآمد است. بروشور ها بسیار سبک و جذاب هستند و حمل و نقل آنها برای افراد راحت است. برای مشتریان غیر حضوری نیز ارسال بروشور منو به همراه غذا میتواند اطلاعات آنها در مورد آنچه ارائه میدهید را افزایش دهد.


انواع بروشور از نظر نوع چاپ

انواع بروشور

  • بروشور تک برگی

بروشور را گاهی در ابعاد A4 یا A5 و بصورت یک رو یا دو رو چاپ می کنند که میتواند از نوع تبلیغاتی یا معرفی خدمات باشد.

  • بروشور لت دار

بروشور های لت دار، خود به 3 دسته اصلی دو لت، سه لت و چهار لت تقسیم بندی میشوند. به هر تا در یک بروشور یک لت گفته میشود.

در نوع دو لت، بروشور از وسط تا شده و شکل پوشه به خود میگیرد. بروشور های دو لت برای معرفی کامل با تصویر های گرافیکی ایده آل هستند و با دو لایه بزرگ، میتوانند هر اطلاعاتی را درون خود جای دهند.

  • بروشور Z fold

بروشور های سه لت که به شکل Z تا میخورند را اغلب به نام انگلیسی Z-Fold میشناسیم. این بروشور ها مانند شکل آکاردئون تا شده اند و سبک منحصر به فردی از بروشور های سه لت برای تبلیغ کسب و کار شما را به نمایش میگذارد.

  • بروشور سه تایی

یکی از پر سفارش ترین و محبوب ترین بروشور ها که بسیار به بروشور Z-Fold شبیه است، بروشور سه تایی است که هر تا به داخل جمع میشود و زیبایی خاصی نیز دارد. روی دو قسمت رویی بروشور میتوان لوگو و نام تجاری کسب و کار را حک کرد و محتوای بروشور بعد از باز شدن آن نمایش داده میشود.

  • بروشور Roll-Fold

از این بروشور برای هدایت خوانندگان محتوای شما به شکلی منظم استفاده میشود. این نوع بروشور معمولا به چهار صفحه تا میشود. سه صفحه با سایز یکسان و یک صفحه کوچکتر با داخل خم میشود.

  • سه دو لتی موازی (موازی دوگانه – Double parallel)

در بروشور موازی دوگانه، صفحه از وسط تا میشود و هر کدام از قسمت های ساخته شده، دوباره نصف میشوند و در مجموع 4 برگه و 8 صفحه موازی ایجاد میشود. این سبک بروشور ها به عنوان نقشه برای راهنمایی و استفاده تبلیغاتی در نمایشگاه ها ایده آل هستند، چراکه فضای زیادی برای تصاویر گرافیکی و محتوای متنی در اختیار شما میگذارند.

  • بروشور فرمی

ساخت یک بروشور بصورت کتابچه شباهت بالایی به کاتالوگ دارد و بخاطر این شباهت، مورد استقبال بسیاری از شرکت ها قرار میگیرد. مزیت اصلی این سبک بروشور چاپی، تعداد صفحات بالای آن برای معرفی خدمات و محصولات شرکت شماست.

  • بروشور اسلیپ کیس

بروشور اسلیپ کیس بسیار شبیه به فولدر است و از نوع دو لتی تا از وسط میباشد. از این دست بروشور ها به عنوان هدیه تبلیغاتی هم استفاده میشود و میتوان داخل آن را طوری طراحی کرد که دی وی دی، هدیه و هر چیزی داخل آن قرار گیرد.

  • پامفلت یا لیفلت

کاغذ مورد استفاده در نوع پامفلت بروشور، با گراماژ پایین ساخته میشود و اغلب بعنوان برگه ای برای توضیح محصول در بسته بندی کالا مورد استفاده قرار میگیرد. این دست بروشور ها به دلیل ماهیت ساخت، معمولا برای انتقال اطلاعات و جنبه آموزشی برندینگ کاربرد دارند.

نوع دیگری از بروشور هم قابل تولید می باشد که با توجه به خواسته شرکت مورد نظر باید طرح آن زده شود و به دلیل سفارشی سازی، هزینه آن هم بالاتر از معمول میرود. برای مشاهده چندین بروشور خلاقانه و ایده گرفتن از آنها، میتوانید به مقاله بروشور خلاقانه مراجعه کنید.


تفاوت بروشور و کاتالوگ

تفاوت بروشور و کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ معمولا در چند خصیصه اصلی با هم تفاوت دارند:

  1. محتوا

اصلی ترین تفاوت بین کاتالوگ و بروشور، محتوای این دو کالا چاپی است که در کاتالوگ، تمامی محصولات و خدمات معمولا بصورت جامع با تصویر و لیست شرح داده میشوند. اما در بروشور، ما قصد اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد یک یا چند کالای مدنظر مشتری را داریم.

  1. تعداد صفحات و قطع

تعداد صفحات کاتالوگ معمولا بالاست و بیش از 8 صفحه است اما در بروشور، معمولا کمتر از 8 صفحه و بصورت لت های تو هم هستند.

  1. کاربرد

کاربرد کاتالوگ به گونه ایست که معمولا برای هر شرکت ارائه دهنده خدمات یا محصولات لازم میباشد اما بروشور را معمولا برای کاربرد های تبلیغاتی، آموزشی و راهنمایی در ایونت هایی خاص مورد استفاده قرار میدهند.

کاربرد های بروشور چیست؟

برای یک بروشور چندین کاربرد متفاوت میتوان نام برد اما در نهایت آنها ابزار تبلیغاتی چاپی برای پیشبرد فروش محصولات و خدمات شرکت شما هستند. بروشور را میتوان در یک نمایشگاه یا رویداد تجاری برای افزایش مشتریان به کار برد یا با ارائه مطالب آموزشی در بروشور، میتوان برندینگ شما را تقویت کرد.


3 نکته مهم در طراحی بروشور

نکات طراحی بروشور

با اینکه چاپ بروشور یکی از راه های مقرون به صرفه برای تبلیغات و برندینگ به شکل حضوری است، اما رعایت چند نکته در طراحی بروشور میتواند به تاثیر گذاری بیشتر آن کمک کند.

  1. محصول و جامعه هدف خود را بشناسید.

این یک نقطه شروع عالی برای طراحی بروشور موثر است. درک همه چیز در مورد محصولی که می فروشید و افرادی که قصد فروش به آنها را دارید ضروری است. حتی سبک بازاریابی شما وابسته به علاقه جامعه هدف محصول است و شاید بعد از جایگاه یابی مشخص شود اصلا نیازی به اقلام تبلیغاتی چاپی مانند بروشور نباشد و باید از کارت ویزیت استفاده کرد.

  1. فقط محصولات و خدماتی را در بروشور بیاورید که میدانید مشتری دنبال آن است.

این که بدانید نیاز و خواسته مشتریان شما دقیقاً چیست، به شما این امکان را می دهد که بدانید جذابیت کدام محصول شما برای مشتری بیشتر است. شما میتوانید تمامی محصولات، ماموریت و اهداف و هر توضیحی در مورد شرکت خود دارید را در کاتالوگ بیاورید اما در فضای اندک بروشور ترجیحا به توضیح محصولات اصطلاحاً (بفروش) خود بپردازید.

  1. در نسخه نهایی بروشور همواره ریز بین و دقیق باشید.

متاسفانه بسیاری از شرکت های چاپی به علت سهل انگاری یا هر چیز دیگر، بروشور های چاپی را با دقت و ظرافت تولید نمی کنند. ترجیحا یک نسخه از بروشور چاپی را با دقت بررسی کنید و اگر ایراد چاپی، قطع و هر مشکلی داشت فورا با چاپخانه تماس برقرار کنید تا مشکل برطرف گردد.


نحوه سفارش بروشور از طریق وبسایت سیناپکینگ

در سایت سینا پکینگ امکان سفارش گذاری بروشور و کاتالوگ با بالاترین کیفیت چاپ افست فراهم شده است. شما با مراجعه به لینک زیر میتوانید اقدام به سفارش کالا مورد نظر خود بکنید و بلافاصله کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت:

همچنین میتوانید برای راحتی بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، از راه های تماسی زیر با ما ارتباط برقرار کنید:

5/5 - (1 امتیاز)