اگر شما به تازگی کسب و کاری زده اید و به دنبال کار های مالیاتی برای فروش مانند چاپ فاکتور رسمی و یا فاکتور ملخی هستید، در این مقاله ما به بررسی چیستی فاکتور ملخی و تفاوت آن با فاکتور کامپیوتری پرداختیم اما در ابتدا به این بپردازیم که این نوع شماره زنی فاکتور چیست؟

چاپ ملخی چیست؟

چاپ ملخی

یکی از انواع شماره زنی که برای فاکتور های فروش مورد تایید سازمان مالیات و دارایی می باشد، شماره زنی ملخی است. چاپ ملخی یکی از قدیمی ترین روش های چاپ با استفاده از حروف سربی روی پایه است که در قسمت بالا سمت چپ (بالای تاریخ صدور) فاکتور رسمی وظیفه درج شماره اعداد را بر عهده دارد.

دستگاه های قدیمی چاپ ملخی توانایی درج تک رنگ روی سطح را دارند و هنگام چاپ صدای جالبی از آن ها در می آید. در اصل نوع چاپ ملخی را به چاپ سیلک اسکرین تشابه می دهند.

رنگ چاپی ملخی در فاکتور معمولا قرمز، برجسته و اعداد باید فارسی باشند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فاکتور و انواع آن، مقاله فاکتور چیست را مطالعه نمایید.

فاکتور ملخی چه تفاوتی با کامپیوتری دارد؟

فاکتور ملخی چه تفاوتی با کامپیوتری دارد؟

تفاوتی که نوع ملخی با کامپیوتری دارد تنها در تایید امور دارایی است. تا به الان صرفا فاکتور های رسمی با شماره گذاری ملخی مورد تایید مامورین مالیاتی است که باید از چاپخانه های معتبر مانند مجتمع چاپی سینا آن را تهیه کنید. شماره گذاری کامپیوتری توسط سیستم حسابداری فقط در صورتی مورد تایید است که از قبل با این سازمان هماهنگی های لازم را انجام دهید و باز هم به دلیل اطمینان بیشتر، بهتر است از نوع فاکتور رسمی ملخی برای چاپ استفاده کنید.

سیناپکینگ با استفاده از مدرن ترین سیستم های چاپ افست می تواند با دقت و کیفیت بسیار بالا، اقدام به چاپ فاکتور مربوط به کسب و کار شما در ابعاد، صحافی و رنگ های متنوع کند.

سفارش فاکتور ملخی

سفارش فاکتور با شماره گذاری ملخی که اغلب برای فاکتور های رسمی دارایی مورد استفاده قرار می گیرد، از مجموعه سیناپکینگ میسر شده و شما عزیزان می توانید از طریق تماس با شماره تلفن 34278 و دریافت مشاوره از کارشناسان ما، اقدام به سفارش این محصول کنید.

Rate this post