بیش از ۲۰ سال است که با کسب و کارهای مختلف کار می کنم تا بهترین راهکارها را برای چاپ اختصاصی ارائه دهم، این یکی از پرسش هایی است که اغلب از من می پرسند؛ باید از لیبل رولی استفاده کنم؟

متأسفانه، نمی توان یک پاسخ سرراست بله یا نه به این پرسش داد. این که شما باید از لیبل های رولی استفاده کنید یا انواع ورقه ای (شیت) آن، کاملاً به این بستگی دارد که شما برای چه منظوری می‌خواهید از لیبل استفاده کنید و هر چند وقت یک بار قرار است لیبل زنی کنید.

اگر نمی‌دانید که لیبل های رولی برای شما مناسب است یا نه، این نکات را مد نظر قرار دهید؛

چاپ لیبل رولی در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌کند!

اگر یک کسب و کار نسبتاً کوچک هستید یا قرار نیست حجم زیادی از کالا را در انبار خود نگه داری کرده و برای مشتریان خود ارسال کنید، لیبل های ورقه ای کار شما را راه می‌اندازند. اما همگام با رشد و توسعه کسب و کارتان، نیاز پیدا می‌کنید تا از چاپ لیبل  رولی استفاده کنید که بی تردید راندمان و بازدهی آن به مراتب بیشتر است. اگر هم از دستگاه های اتوماتیک لیبل زنی استفاده می‌کنید، حتماً متوجه شده اید که اکثر این دستگاه ها فقط با لیبل های رولی کار می کنند.

با این حال اگر تصمیم دارید لیبل ها را با دست بزنید، کار با لیبل های رولی برایتان سریع تر و راحت تر از لیبل های ورقه ای خواهد بود.

گزینه های بیشتر و بهتر طراحی در مقایسه با لیبل های ورقه ای

می‌توانید لیبل های رولی را در هر شکل و رنگ و سبکی که می‌خواهید، چاپ کنید و این یکی از جالب ترین و مهم ترین مزیت های لیبل های رولی به شمار می‌رود. اگر بازار رقابتی شما اشباع شده یا یک کسب و کار جدید هستید و می‌خواهید سری توی سرها در بیاورید، یک لیبل با طراحی اختصاصی به متمایز ظاهر شدن برند شما کمک شایان ذکری می‌کند.

چندین دهه است که در صنعت چاپ و پرینت تجربه داریم و می‌توانیم لیبلی برای شما طراحی کنید که کسب و کار شما را منحصر به فرد کند.

لیبل رولی هدر رفت و اتلاف را کاهش می‌دهند!!

اگر تا کنون برای چاپ لیبل های ورقه ای خود از دستگاه های پرینتر استاندارد استفاده می‌کردید، حتماً متوجه شده اید که تنظیم کردن درست لیبل ها بسیار سخت و طاقت فرسا است. حتی اگر حسابی دقت کنید، برخی از لیبل ها نصفه و نیمه چاپ می‌شوند و نمی‌توان از آن ها استفاده کرد.

وقتی برای تولید لیبل های رولی با یک شرکت چاپ حرفه ای کار می‌کنید، دیگر نیازی نیست خودتان لیبل هایتان را چاپ بگیرید و در نتیجه در وقتتان صرفه جویی می‌شود. به علاوه می‌توانید اطمینان داشته باشید که لیبل هایتان همیشه یکشکل و یکسان خواهند بود. از سوی دیگر، با استفاده از لیبل های رولی می‌توانید در مصرف مواد اولیه صرفه جویی کنید، این مسئله به نفع محیط زیست و در بلند مدت به نفع جیب شما خواهد بود.

به طور خلاصه می‌توان گفت، اگر شما مقدار قابل توجهی کالا در انبار خود نگه می‌دارید، لیبل های رولی کمک می‌کنند تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. یا اگر به دنبال طراحی کردن لیبل هایی هستید که حساب شما را از باقی رقبا سوا کند و متمایز ظاهر شوید، بدون تردید لیبل های رولی با طراحی اختصاصی شما را به این مقصود می‌رسانند.

بیش از ۲۰ سال است که در زمینه تولید لیبل های با کیفیت با شکل ها و طرح های متنوع تجربه داریم. با تیم ما به شماره ۳۳۱۱۸۳۲۸ تماس بگیرید و بگویید که به دنبال چه هستید تا یکی از اعضای تیم چاپ لیبل های رولی شما را راهنمایی کنند.

لیبل برگه‌ای برای مصارف محدود عالی هستند. به راحتی می‌توانید تعداد کمی از آنها را بخرید و کارتان را راه بیاندازید. حتی می‌توانید با کمی خلاقیت و استفاده از چاپگرهای خانگی، لیبل بسازید. اما اینها راه‌حل‌هایی کوتاه‌مدت و با مقیاس محدود است. اگر فقط به صد لیبل نیاز دارید و کیفیت ممتاز هم در بودجه شما نمی‌گنجد، لیبل‌های برگه‌ای راه حلی عالی اما موقت برای مراحل ابتدایی کارتان هستند. اما وقتی کسب و کارتان رونق گرفت و گسترش پیدا کرد، تهیه لیبل‌های برگه‌ای هزینه بیشتری برایتان در پی خواهد داشت و گزینه‌های طراحی و چاپ را نیز محدود خواهد کرد. به هر حال اگر هنوز هم لیبل‌های برگه‌ای را به لیبل‌ رولی ترجیح می‌دهید، بدانید و آگاه باشید که شما تنها نیستید.

بسیاری از کسب و کارها با اینکه توسعه پیدا کرده‌اند و توان مالی مناسبی نیز دارند، هنوز مایلند که لیبل نرخ‌هایشان را به صورت برگه‌ای سفارش دهند و نه رولی.

چاپ لیبل رولی


چاپ لیبل رولی یا شیت؟

لیبل های پشت چسب دار بطور کلی بر اساس نوع سفارش به دو نوع لیبل رول و لیبل شیت (ورقه ای) چاپ میشوند. لیبل رول میزان دقت بسیار بالاتری برای چسبندگی روی محصولات نسبت به لیبل ورقه ای یا شیت دارد. از طرفی سرعت چسبیدن لیبل های رول روی محصولات به دلیل استفاده از ماشین آلات از سرعت چسبیدن لیبل شیت که توسط افراد روی محصولات زده میشود، بسیار بیشتر است.

لیبل ها را میتوان بر اساس نوع خواسته مشتری، بر روی انواع کاغذی، لیبل پی وی سی، لیبل شیشه ای، مگنتی، ژله ای و لیبل صدفی چاپ کرد. چاپ لیبل رول و شیت در سیناپکینگ دارای ماندگاری بسیار بالا به دلیل استفاده از جنس با کیفیت، هم بصورت کم تیراژ هم پر تیراژ و در ابعاد و اشکال مختلف تولید میشود.


آشنایی با انواع روش های چاپ آفست، فلکسو و هلیوگراور

  • چاپ آفست

چاپ افست معمولا برای تولید محصولات چاپی با تیراژ بالا استفاده میشود. دستگاه چاپ آفست از یک سیلندر و یک استوانه تشکیل شده که مرکب از طریق ماده زینک داخل دستگاه جذب شده و نوشته ها و تصاویر مشخص را روی جسم چاپ میکند. دستگاه چاپ آفست در سایز های مختلفی کار میکند که میتوان به 25 در 35 و 35 در 50 اشاره کرد. مزیتی که چاپ آفست دارد، سرعت بالای چاپ در تیراژ بالا و هزینه کمتر آن نسبت به چاپ دیجیتال است.

فلکسوگرافی یا چاپ فلکسو با استفاده از یک صفحه منعطف و از جنس ژلاتین، امکان چاپ در تیراژ بالا را فراهم می آورد. این دستگاه با استفاده از یک پلیت روی سطح فتوپلیمری عمل چاپ را انجام میدهد و نسب به چاپ افست دارای مزایایی است. سرعت چاپ لیبل روی این فناوری به بیش از 750 متر در دقیقه میرسد. (منبع)

  • چاپ هلیوگراور (گود)

چاپ گرد از نوع چاپ های برجسته بوده و از لحاظ کیفیت مانند چاپ افست است. این چاپ عموما برای سطوح نایلونی کاربرد دارد و روشی مناسب برای چاپ با کیفیت سطوح گود است. از این نوع چاپ برای انواع بسته بندی ها، کاتالوگ ها و … استفاده میشود و مزایایی از جمله کیفیت بالا، امکان درج تصاویر سایه روشن روی آن، ارائه رنگ سیاه با کیفیت و صرفه اقتصادی در تیراژ بالا دارد.

سیناپکینگ با تکیه بر سابقه افزون بر 20 سال و همکاری با شرکت های معتبری همچون داریا همراه، گلدیران، آریا شیمی و … آماده ارائه خدمات چاپ لیبل رولی در انواع تیراژ و طرح و نقشه به شما عزیزان میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


مزایای استفاده از لیبل‌های رولی

  • قیمت لیبل رولی در نهایت مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. درست مثل هر کالای عمده دیگر، هر چقدر بیشتر بخرید، قیمت ارزان‌تر خواهد شد. انتخاب لیبل‌‌های برگه‌ای ممکن است باعث شود که هزینه‌ها در طولانی مدت تا 400% افزایش پیدا کند.
  • کیفیت لیبل‌های رولی بسیار مطلوب است. چاپ حرفه‌ای و تجاری این لیبل‌ها ضامن کیفیت ممتاز آنها هستند و طرح‌ها و رنگ‌های چاپ شده روی برچسب‌ها بسیار زنده و دقیق به چشم می‌آیند.
  • گزینه‌های بیشماری برای انتخاب نوع و جنس این لیبل‌ها وجود دارد. انواع اوراق گران اداری و رسمی، لیبل‌های شفاف، لیبل با لایه زیرین فلزی، لیبل‌های طرح برجسته و لیبل‌های آلومینیومی فقط چند نمونه محدود از انواع لیبل‌های رولی به شمار می‌روند.
  • هیچ محدودیتی برای قالب و اندازه لیبل‌های رولی وجود ندارد. لیبل‌های برگه‌ای در چند اندازه محدود عرضه می‌شوند و احتمالاً موقع انتخاب از بین آنها در نهایت باید به یکی رضایت بدهید.
  • با سفارش لیبل‌های رولی می‌توانید پوشش‌های محافظ را به آن اضافه کنید. از انواع لمینت‌ها و جلاهای مختلف می‌توان به عنوان پوشش روی لیبل‌ها استفاده کرد تا در برابر رطوبت و آسیب در نتیجه تماس با کالا از برچسب محافظ کند.
  • اگر تصمیم می‌گیرید که از لیبل رولی استفاده کنید، باید بدانید که انواع چسب‌های متنوعی هم برای آن وجود دارد. در این حالت با توجه به نوع سطحی که قصد دارید روی آن لیبل رولی بزنید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با انتخاب چسب مناسب، برچسب‌ها با مقاومت خوبی روی سطح باقی می‌مانند و پاره، پوسته پوسته یا لوله نمی‌شوند.
  • استفاده از لیبل‌های دایکات به صورت رولی ساده‌تر است. لیبل‌های رولی را می‌توان به سادگی با دست یا با ابزار مخصوص روی سطوح مختلف چسباند. لیبل رولی طوری طراحی شده‌اند که کار چسباندنشان را به راحتی می‌توان با دستگاه‌های نیمه‌خودکار رومیزی و همچنین دستگاه‌های پیشرفته تمام‌خودکار انجام داد.
  • لیبل‌های رولی ضایعات کمتری به جا می‌گذارند. اگر خودتان لیبل چاپ کرده باشید که قطعاً تعداد زیادی را فقط به خاطر تنظیمات چاپگر دور انداخته‌اید یا اگر لیبل‌های برگه‌ای را از فروشگاه‌ها تهیه کردید حتماً موقع چسباندن دستی هم تعداد زیاد دیگری از آنها را از دست داده‌اید. برای جلوگیری از هدر رفتن منابع و هزینه‌ها، پیشنهاد ما به شما استفاده از لیبل‌های رولی حرفه‌ایست.

چه وقت باید به جای لیبل‌های برگه‌ای از لیبل‌های رولی استفاده کرد؟

لیبل رول ماهرشیمی

لیبل‌ های برگه‌‎ای زمانی مناسب هستند که در مقیاس محدود به آنها نیاز دارید. اما وقتی کسب و کاری دارید که به سرعت توسعه پیدا کرده یا پروژه‌ای بزرگ را پذیرفته‌اید، زمان تغییر فرا رسیده است. لیبل‌های رولی برای شما مناسب‌تر خواهند بود و کیفیت و دوام بیشتری برای شما به ارمغان خواهند آورد. طراحی و ظاهر لیبل‌ها هم بر جلب توجه مشتریان بالقوه و در نتیجه فروش یا بر کارفرمایان احتمالی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

با هم دیدیم که لیبل‌های رولی چه گزینه‌های انعطاف‌پذیر و متنوعی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. پس همین امروز با ثبت سفارش جدید، شما هم این راهکار مقرون‌به‌صرفه، سریع و باکیفیت را امتحان کنید.

Rate this post