لیبل یووی چیست؟

لیبل با پوشش یووی UV

در دنیای امروزی اگر صاحب هر کسب و کاری باشید، سفارش لیبل یکی از اساسی ترین اقدامات برای شرکت یا محصولات است. لیبل یووی (UV) نیز یکی از انواع برچسب هاست که معمولا به علت قیمت مناسب و امکان چاپ ساده تر، همانند لیبل کاغذی خواهان زیادی دارد. در ادامه به بررسی مفهوم UV و اینکه لیبل یووی چیست، می پردازیم.

پوشش یو وی چیست؟

دلیل اصلی نامگذاری این لیبل ها به نام لیبل UV در چیست؟ UV در انگلیسی به اختصار به معنای اشعه فرابفنش است و دلیل این نامگذاری هم این است که مواد روی پوشش در این برچسب، توسط اشعه ماورا بنفش آماده ساخت میشوند. پوشش یو وی که اغلب در لیبل و کارت ویزیت از آن استفاده میشود، در دو نوع مات و براق ساخته میشود که اغلب از نوع براق آن برای جلوه و درخشندگی بیشتر استفاده میشود.

در مورد مزایای پوشش یو وی در ادامه صحبت خواهیم کرد اما لیبل یو وی چه مواقعی بهترین گزینه برای انتخاب نیست؟ پوشش یووی در کل برای بسیاری از موارد چاپی مناسب است اما برای موارد زیر گزینه های مناسب تری نیز وجود دارد:

  • لیبل هایی که روی بطری ها میخورند: گزینه بهتر لیبل شیشه ای است.
  • برای نقاطی که نیاز است لیبل به حالت هات استمپ (گرم) روی کالا چسبانیده شود: گزینه بهتر لیبل حرارتی است.
  • هر نوع لیبلی که نیاز است روی آن چیزی نوشته شود، نباید با پوشش UV چاپ شود: گزینه بهتر لیبل پشت چسب دار می باشد.

مزایا و ویژگی های لیبل با روکش یووی

تفاوت لیبل یووی با سلفون براق

  • لایه یووی روی لیبل به پوشش برچسب زیر خود ظاهری براق می بخشد و همچنین از لیبل در برابر شرایط آب و هوایی بد محافظت میکند.
  • پوشش یووی تقریبا روی تمامی اقلام از جمله کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت، محصول و … میتواند قرار بگیرد.
  • پوشش لیبل UV باعث غنی تر شدن بافت رنگ های داخل برچسب میشود و از این رو برچسب زیباتری چاپ میشود.
  • پوشش یووی مقاومت مناسبی در برابر نور خورشید، شرایط آب و هوایی بد، محو شدن محتوا، رطوبت و … از خود نشان میدهد.
  • پوشش لیبل یووی وضوح مطالب و تصاویر چاپی را افزایش میدهد و کمک میکند جزئیات به راحتی قابل مشاهده باشند.
  • مواد تشکیل دهنده لیبل UV در هنگام ساخت، آسیب به محیط زیست نمی زنند و به اصطلاح EF هستند.

یووی برجسته چیست؟

چاپ یووی برجسته امکان درج نوشتار یا لوگوی برجسته را روی لیبل به صاحبین کسب و کار میدهد. بسیاری از مشاغل بخصوص برای کارت ویزیت خود طرح های خلاقانه ای دارند که با استفاده از نوع چاپ یووی برجسته امکان سفارش آن ها وجود دارد. در چاپ لیبل با پوشش یووی، میزان جوهر کمتری مورد استفاده قرار میگیرد و به علت تسریع در فرایند خشک شدن با اشعه UV، مواد فرار و سمی وارد محیط زیست نمی شود.

تفاوت لیبل یووی با سلفون براق

برای تشخیص تفاوت بین لیبل یووی و لیبل سلفون براق که از بسیاری نقاط شبیه هم هستند، ابتدا باید اطلاعات بیشتری در مورد جنس سلفون براق کسب کنیم. برچسب با پوشش یووی با استفاده از دستگاه مخصوص اشعه ultra violet ساخته میشود و نسبت به روکش سلفون دارای مقاومت و دوام بالاتری است. البته که از هر دو این پوشش ها میتوان روی لیبل استفاده کرد اما به علت حساس بودن جای لیبل روی محصول، اغلب از لیبل یووی که ماندگاری بالاتری دارد استفاده میشود.

قیمت و چاپ لیبل یووی در تهران

مجتمع چاپی سینا پویش زرفام، با افتخار جزو بهترین شرکت های چاپی انواع لیبل های امنیتی و صنعتی در ایران است که با سابقه بیش از 20 سال فعالیت مستمر و همراهی با برند های معتبر، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای طراحی و چاپ انواع لیبل و ارسال فوری آن به سراسر کشور است. جهت ارتباط با کارشناسان ما و دریافت لیست قیمت از طریق لینک های زیر اقدام نمایید:


با ما تماس بگیرید.


در واتس اپ گفتگو کنیم.

Rate this post