پیکسل چیست؟

پیکسل یا به اصطلاح انگلیسی Pin-back button یا به فرهنگ فارسی سنجاقی وسیله ای دایره ای شکل است که در طرح های مختلف، عموما زمان های انتخابات و برای فعالیت های تبلیغاتی خیلی روی بورس میاید. ثبت اختراع این قطعه به سال 1896 و کشور آمریکا برمیگردد. تا دهه 1940 شرکت های هواپیمایی و خودرو سازان اقدام به تهیه پین های فلزی برای شناسایی کارمندان خود کردند ولی اوج محبوبیت بج های سینه مربوط به تبلیغات انتخاباتی در دهه 70 میلادی بوده است.

بج سینه یا پیکسل در سال های اخیر خصوصا میان نوجوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است و طرح های مختلفی که شرکت ها روی بج های سینه میزنند، سبب شده است برای هر شخصیت و هر یادبودی پیکسلی وجود داشته باشد. هر کسی هم میتواند بج سینه یا پیکسل را با تصاویر مد نظر خودش طراحی و چاپ کند.

صنایع چاپ سیناپکینگ نیز مفتخر است با به روز ترین دستگاه های چاپی پیکسل و بج سینه، برای سفارش پیکسل اختصاصی شما، با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب دریافت سفارش کند.


انواع پیکسل از لحاظ شکل، جنس و سایز

انواع پیکسل چیست

  • پیکسل ها از لحاظ شکل هندسی شامل 4 مدل مربعی، مستطیلی، کاملا دایره ای شکل و در نهایت بیضی شکل.
  • بج سینه یا پیکسل از لحاظ جنس به سه دسته ی فلزی، پلاستیکی و چوبی تقسیم میشود.
  • از لحاظ سایز نسبت به قطر اصلی سنجیده میشود و از قطر 25 میلی متر تا 75 میلی متر قابلیت ساخت دارند. البته در نهایت نیز نسبت اندازه بر اساس نوع سفارش شما تعیین خواهد شد ولی سایز 44 و 58 جزو پیکسل های پرطرفدار هستند.
  • انواع پیکسل از لحاظ نحوه اتصال نیز به پیکسل جا کلیدی، مگنتی، گیره ای و ساده ی سنجاقی تقسیم میشوند که هر کدام کاربردی دارند و اکثرا برای طرح های هنری مورد استفاده قرار میگیرند.

پیکسل سنجاقی چیست؟

استفاده خلاقانه از پیکسل سنجاقی

پیکسل سنجاقی در حقیقت همان پیکسل است که در پشت آن با سنجاق به پیراهن یا کیف شما میچسبد. همینطور مانند پیکسل سنجاقی، نام های دیگری برای این دایره های جذاب گذاشته شده است مانند پبکسل سوزنی، گرد فلزی و … اما باید بدانیم نقطه اتصال پیکسل به پیراهن، خواه ناخواه سنجاقی است که پشت آن نصب شده است.

کاربرد پیکسل سنجاقی چیست؟

  • مصارف روزمره برای جوانان

بج سینه سنجاقی یا به انگلیسی pin-back button یکی از آویز هایی است که بخصوص در میان قشر جوان و نوجوان بسیار متداول شده است. شما هم قطعا روی پیراهن، تیشرت، کیف و سایر وسایل جوانان پیکسل های سنجاقی را مشاهده کرده اید.

  • کاربرد های تبلیغاتی

یکی از دلایلی که باعث شده تا بسیاری از شرکت ها از پیکسل سنجاقی استفاده کنند، دوام مناسب و به اصطلاح شیک آن در مقایسه با سایر هدایای تبلیغاتی است. روی هر پیکسل شما میتوانید برند و لوگوی خود را ثبت کنید تا با هر بار چسباندن پیکسل برند شما را مشاهده کنند. البته طرح خلاقانه و زیبا نیز در میزان تاثیرگذاری این کالای تبلیغاتی موثر است.

  • برای پرسنل شرکت های خدماتی

کاربرد دیگری از پیکسل سنجاقی که اخیرا بسیار باب شده است، استفاده از آن بجای کارت یا اتیکت برای خدمه و پرسنل میباشد. پیکسل نسبت به اتیکت از دوام بیشتری برخوردار بوده و همچنین میتواند زیبایی ظاهری بسیار بیشتری را برای پرسنل شرکت شما فراهم کند.

  • کاربرد بسیار عالی برای استارت آپ ها

یکی از بهترین کاربرد هایی که میتوان برای انواع پیکسل نام برد، استفاده از آنها برای ایجاد هویت سازمانی و همچنین تشویق به تعامل بیشتری بازدید کنندگان از یک غرفه استارت آپی میشود. شما میتوانید انواع طرح های مدنظر خود را برای چاپ و سفارش پیکسل به متخصصین ما در سیناپکینگ بسپارید. شماره تلفن برای تماس :

پیکسل روی لباس یا روی کیف؟

یکی از مناطقی که علاوه بر کیف مدرسه، کفش و شلوار محل قرارگیری پیکسل است، روی لباس میباشد. بهترین مکان قرارگیری پیکسل سمت چپ بدن بالا یا روی جیب پیراهن است. راحتی نصب پیکسل باعث شده تا در بسیاری از قسمت های پوشاک قابلیت نصب را داشته باشد.


اجزا و ساختار پیکسل

  1. صفحه رویی و قابل مشاهده پیکسل: در این قسمت تصویر مد نظر شما چاپ و درج میگردد.
  2. طرح چاپی: طرح چاپی نیز روی صفحه رویی قرار میگیرد و طرح پیکسل را به شکل دایره ای میسازد.
  3. سلفون: سلفون را مانند چاپ لیبل، روی تصویر کار میکنند تا از بین نرود.
  4. پشت بج سینه: قسمت پشتی بج سینه به شکل مگنتی یا سنجاقی ساخته میشود که روی لباس یا اشیای دیگر سوار شود.

انواع مدل از لحاظ جنس پیکسل چیست؟

کاربرد پیکسل و سنجاقی

پیکسل معمولی یا سنجاقی

این پیکسل ها ارزان قیمت ترین هدیه تبلیغاتی با ماندگاری بالا هستند که بصورت عمومی در سطح بازار نیز موجود هستند.

پیکسل گیره ای

پیکسل های سنجاقی یا سوزنی برای زدن به لباس مناسب هستند ولی یکمی آویزان میشوند. ولی پیکسل های گیره ای به لباس چسبیده میشوند و از لحاظ کاربری بسیار جذاب تر هستند.

پیکسل مگنتی و مغناطیسی

این نوع بج ها خوراک چسباندن تصاویر لذت بخش و عکس خودتان روی یخچال یا برد های تزئینی هستند. شما میتوانید با چاپ طرح های انیمیشنی روی این پیکسل ها آنها را به فرزندان خود هدیه دهید.

پیکسل های جاکلیدی

استفاده از پیکسل بعنوان طرحی زیبا کنار کلید های شما، میتواند مقداری از روزمرگی های زندگی امروزی بکاهد. مطالعه مقاله در مورد بهترین برچسب نیز به شما توصیه میشود.


ساخت پیکسل در خانه + فیلم آموزش

دستگاه پیکسل زن

ساخت پیکسل عموما به دستگاه مخصوص خود نیاز دارد، اما شما با داشتن جند مورد ساده میتوانید در خانه پیکسل خودتان را بسازید. مراحل آن طبق روش زیر است. آنچه برای ساخت پیکسل در خانه نیاز دارید:

  • دکمه های مخصوص ساخت پیکسل
  • پین عقب یا آهنربا برای اتصال به پیکسل
  • کاغذ و طرح مخصوص شما
  • پرینتر رنگی
  • قیچی

مرحله 1

اولین مرحله طرحی است که شما میخواهید روی پیکسل چاپ کنید. سعی کنید با برنامه های گرافیکی مانند فتوشاپ طرح زیبایی خلق کنید.

مرحله 2

دکمه مخصوص (snap-in button) را باز کنید. این دکمه های پیکسل را میتوانید از بازار و یا شرکت های چاپی بصورت خام تهیه کنید.

مرحله 3

طرح چاپی خود را مطابق سایز پیکسل تهیه شده برش دهید و سپس وارد لایه میانی پیکسل کنید و روی سلفونی بج سینه را روی آن قرار دهید. سپس قسمت پین زیری یا سوزن را واردش کنید تا پیکسل طراحی خود شما تمام شود. در انتهای مقاله نیز چند مورد از سوالات متداول شما در مورد پیکسل را بررسی میکنیم، شاید سوال شما نیز باشد.

مطالعه مقاله روبرو به شما پیشنهاد شده است: برچسب pvc و کاربرد های آن


سوالات متداول در مورد پیکسل چیست؟

  1. تفاوت بج سینه و پیکسل در چیه؟

بج سینه عموما هزینه بیشتری از پیکسل دارد و بیشتر برای کار های سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد. در اندازه، جنس و شکل نیز تفاوت هایی دارند ولی عموما شکل دایره ای مورد پسند افراد است.

  1. بج سینه و پیکسل از چه موادی ساخته شده اند؟

پیکسل های مرغوب عموما از پلی اتیلن، قلع، روکش فلزی و پین ایمنی سنجاق ساخته میشوند.

  1. سایز پیکسل چگونه است؟

سایز پیکسل یا سنجاقی بسته به نیاز شما قابل تغییر است و از سایز 25 تا 75 میلی متر متفاوت است.

4.3/5 - (6 امتیاز)